14:21

بعد از چهل سال فیلمنامه‌ی مجموعه‌ى «کوچک جنگلی» به قلم ناصر تقوایی منتشر شد.
‏‎به گزارش رسیده، فیلمنامه‌ی سه جلدی «کوچک جنگلی» به قلم ناصر تقوایی نویسنده، فیلمساز و عکاس برجسته‌ی ایرانی توسط نشر مس منتشر شد.
‏‎این کتاب فیلمنامه‌‌ای است که در سال‌های ۵۹ و ۶۰ به جهت تولید یک مجموعه‌ی تلویزیونی پانزده قسمتی توسط ناصر تقوایی پژوهش و به نگارش درآمده است؛ اما پس از سه سال کوشش در مرحله‌ی پیش‌تولید توقیف شد و هرگز به اجرا نرسید.
مجوز کتاب سه جلدی «کوچک جنگلی» در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ از اداره‌ی کتاب وزارت ارشاد صادر شده است و در اواخر شهریور ماه سال جاری منتشر و آماده‌ی پخش بوده است؛ اما به دلیل شرایط تلخ جامعه پخش آن به تاخیر افتاد.
قابل ذکر است که آماده سازی و نسخه خوانی کتاب بیش از چهار سال وقت برده و انتشار آن با مشکلاتِ دوران كويد ١٩ و کمبود کاغذ روبرو شد و در نهایت به كوشش نشر مس به انجام رسید.
‏‎این کتاب هم‌اکنون در کتابفروشی های سراسر ایران در دسترس است و همچنین امکان خرید آنلاین در سایت شخصی ناصر تقوایی به آدرس WWW‪.‬NASSERTAGHVAI‪.‬COM از هفته‌ی آینده میسر خواهد شد‪.‬
پيشتر نیز از ناصر تقوايى مجموعه داستان «تابستان همان سال» توسط نشر لوح در سال ۱۳۴۸ به چاپ رسيده بود كه تاكنون چاپ مجدد آن به دليل سانسور ميسر نشده است.
همچنين فيلمنامه‌هاى «چاى تلخ» و «كاغذ بى خط» در سال ١٣٨١ توسط نشر توفيق آفرين منتشر شد كه به دليل تخلف و طرح شكايت ناصر تقوايى به وزارت ارشاد، به درخواست این نویسنده پخش آن متوقف شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *