17:48

کورمک مک کارتی ۱۶ سال پس از انتشار رمان «جاده»، با دو رمان جدید به دنیای کتاب بازمی‌گردد.
به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، این دو رمان که مسافر (The Passenger) و استلا ماریس (Stella Maris) نام دارند، روایتگر داستان یک خواهر و برادر به نام‌های بابی و آلیشیا وسترن هستند. خواهر و برادری که از میراث به جا مانده از پدرشان به عنوان یکی از دست اندرکاران ساخت بمب اتم، در عذابند.
مک کارتی ۸۸ ساله که به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان زنده آمریکا شناخته می‌شود از سال ۲۰۰۶ که جاده را روانه بازار کرد، رمانی منتشر نکرده بود. رمان پساآخرزمانی جاده در زمان خود حسابی پرفروش شد و جایزه پولیتزر گرفت.
غیبت ۱۶ ساله از بازار کتاب برای رمان‌نویسی که از سال ۱۹۶۵ میلادی ۱۰ رمان منتشر کرده، قابل توجه است. از سال ۲۰۰۹ که یک دانشگاه در تگزاس آرشیو مک کارتی از جمله یادداشت‌هایی درباره یک رمان ناتمام به نام مسافر را تصاحب کرد، دنیای ادبیات و کتاب دوستان منتظر انتشار این کتاب بودند.
آنچه در این آرشیو بود نشان داد مک کارتی در حال کار روی سه رمان است. در یک دهه گذشته هیچ خبری از این رمان‌ها نبود تا این که انتشارات آمریکایی آلفرد ای. کناف عصر سه شنبه (۱۷ اسفند) از انتشار دو رمان از مک کارتی در سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد. این نویسنده هشت سال پیش پیش‌نویس کامل یکی از این رمان‌ها را به ویراستاران خود داده بود اما این انتشارات آن را همچون یک راز نزد خود نگه داشت.
رمان ۴۰۰ صفحه‌ای مسافر که ۲۵ اکتبر (۳ آبان ۱۴۰۱) منتشر می‌شود، سرعت و پیچش‌های داستانی یک رمان مهیج را دارد.
مک کارتی در رمان استلا ماریس نیز برای اولین بار یک قهرمان زن را به تصویر می‌کشد. این رمان ۲۰۰ صفحه ای ۲۲ نوامبر (۲ آذر ۱۴۰۱) به بازار خواهد آمد. این نویسنده سال ۲۰۰۹ در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود: ۵۰ سال است که می‌خواهم درباره یک زن کتاب بنویسم. هیچوقت به اندازه کافی شایسته این کار نخواهم بود اما بالاخره باید امتحانش کرد.
کورمک مک کارتی نویسنده معروف آمریکایی که ۱۰ رمان، دو نمایشنامه، دو فیلمنامه و دو داستان کوتاه در ژانرهای وسترن و پساآخرالزمانی در کارنامه خود دارد، معمولا به استفاده محدود از نشانه‌گذاری، سبک نگارش خاص، پرداختن به درون‌مایه‌های خشن و تاریک و شخصیت نه چندان اجتماعی خود شناخته می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *