11:59

به رغم حاشیه های پیش آمده در اهواز که در نهایت به لغو کنسرت دو تن از خواننده های پاپ و انتقاد برخی مسوولان وزارت ارشاد منجر شد، در ماه های منتهی به ایام محرم، به رسم مرسومِ هر سال، کنسرت ها با تراکم بالا در سالن های پایتخت برگزار می شوند و آمار ۳۲۸ نوبت اجرای صحنه‌ای برای سه ماه نخست سال به ثبت رسید.
به گزارش ایسنا، برخورد سلیقه ای با کنسرت های استانی به رغم داشتن مجوز رسمی قانونی، بارها مشکل ساز شده است. نمونه آخر آن همین کنسرت های اهواز بود که با وجود داشتن مجوز از مسوولان ارشاد، در نهایت به تعطیلی کشیده شد و خاطره تلخی را برای تماشاگران و البته هنرمندان آن رقم زد.
در پی این اتفاق، مسوولان ارشاد با تاکید بر لزوم حمایت تمامی نهادها از مجوزهای قانونی، یادآور شدند که «صدور مجوز کنسرت مبتنی بر قانون و با در نظر گرفتن ملاحظات و موافقت کلیه دستگاه‌های ذیربط صورت می گیرد و ادارات کل ارشاد اسلامی استان ها مجوز را پس از اخذ موافقت سایر دستگاه‌های مربوطه صادر می کنند.»
بر این اساس اجرای کنسرتی که مجوز قانونی دارد، بی چون و چرا بلامانع است؛ کمااینکه کنسرت های همین خواننده هایی که در اهواز فرصت اجرا پیدا نکردند، طی روزهای آینده در تهران برگزار می شود و به نظر می رسد مشکلی هم برای رفتن روی صحنه نداشته باشند.
در راستای مرور کنسرت های تهران در سه ماه اخیر، به نام هایی چون همایون شجریان، گروه موسیقی پالت، گروه موسیقی آلنام (آذری)، گروه موسیقی لیان، گروه موسیقی هوران، امید حاجیلی، ناصر وحدتی، سینا درخشنده، علی عبدالمالکی، میثم ابراهیمی، علیرضا طلیسچی، رضا بهرام، بهنام بانی، ناصر زینلی، مهدی احمدوند، بابک جهانبخش، مجید رضوی، مسعود صادقلو و بسیاری دیگر می رسیم.
به نحوی که دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که برخلاف بهار دو سال گذشته که اجراهای صحنه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین و برخط برگزار شد، ۱۲۶ اجرای صحنه‌ای مجوز دریافت کردند و تعداد دفعات اجرای این برنامه‌ها به ۳۲۸ نوبت اجرا رسید.
از این تعداد ۹۶ اجرا در ژانر پاپ بوده، ۱۳ اجرا در گونه ردیف دستگاهی روی صحنه رفته و ۶ اجرا در گونه تلفیقی برگزار شده است. هشت اجرا هم محلی و سه اجرا در ژانر موسیقی کلاسیک بوده است.
همچنین ۳۰ و ۳۱ تیر که با روزهای پایانی هفته مصادف شده بود، به طبع نزدیک شدن به ایام محرم و تعطیلی کنسرت ها، با موج اجراها در ژانرهای مختلف مواجه بودیم که می‌توان در بین آنها به کنسرت‌های ارکستر سمفونیک تهران، گروه آسا، علی یاسینی، کنسرت نمایش سی‌صد، گروه کر تنال و … اشاره کرد.
برگزاری کنسرت‌های تهران تا آخر این هفته هم ادامه دارد که در ادامه می‌توانید از برخی اجراهایی که طی روزهای آینده در سالن های پایتخت به روی صحنه می‌روند آگاه شوید:

پنج مرداد ماه ۱۴۰۱
محسن ابراهیم‌زاده در دو سانس ۱۸ و ۲۲ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، گروه «لیان» (محسن شریفیان) در فرهنگسرای نیاوران ساعت ۲۱، سعید سلیمان ایوان شمس ساعت ۲۱، کنسرت نمایش «سی‌صد» ساعت ۲۱ کاخ سعدآباد، ارکستر امین غفاری تالار رودکی ساعت ۲۱، داوود آزاد در تالار وحدت ساعت ۲۱، محسن یگانه در دو سانس ۱۸ و ۲۲ در اسپیناس پالاس تهران و همایون شجریان در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲ در تالار وزارت کشور

شش مرداد ماه ۱۴۰۱
گروه لیان در فرهنگسرای نیاوران ساعت ۲۱، پرفورمنس دنیای من (ویژه بانوان) ساعت ۱۶ در فرهنگسرای نیاوران، محسن یگانه در دو سانس ۱۸ و ۲۲ هتل اسپیناس پالاس، سهراب پاکزاد در دو سانس ۱۸:۴۵ و ۲۲ میلاد نمایشگاه، گروه زنده رود تالار رودکی ساعت ۲۱، ارکستر سمفونیک «آیسو» ششم مرداد ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *