11:57

عمر الزهیری با کمدی درام «پرها» به عنوان برنده جایزه بزرگ نسپرسو در هفته منتقدان کن شناخته شد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، بخش هفته منتقدان که به فیلم‌های اول و دوم کارگردان‌ها اختصاص دارد جایزه بزرگ نسپرسو را به فیلم کارگردان مصری اهدا کرد.

«پرها» که در مصر معاصر می‌گذرد درباره سفر یک زن با سه فرزندش است. همسر ایده‌الیست این مرد توسط یک جادوگر به یک مرغ بدل شده است.

الزهیری از بیش از ۳۰ مرغ واقعی در تولید این فیلم استفاده کرده و از یک مربی حیوانات در این راه بهره گرفته است. این فیلم را کمپانی استیل موویک فرانسه با همکاری فیلم کلینیک مصر ساخته‌اند. یک کمپانی هلندی و یونانی نیز از دیگر سرمایه‌گذاران فیلم بوده‌اند.

جایزه ستاره نوظهور این بخش نیز به ساندرا ملیسا تورس برای نقش‌آفرینی‌اش در «آمپارو» ساخته سیمون مسا سوتو رسید که درباره مادری از طبقه کارگر است که سعی دارد پسرش را از سربازی اجباری در کلمبیا نجات دهد.

این دو جایزه توسط هیات داوران به ریاست کریستین مونجیو کارگردان رومانیایی که برای فیلم «۴ ماه، ۳ هفته و ۲ روز» برنده نخل طلای کن شده بود، به برندگان اهدا شدند.

در عین حال «اولگا» نیز جایزه «اس‌ای‌سی‌دی» را برد که به فیلمنامه‌نویسان تعلق می‌گیرد. الی گریپ و رافائله دسپلچین این جایزه را برای تصویری که از دنیای یک ژیمناستیک رقابتی در اوکراین ارایه کرده دریافت کردند.

امسال شصتمین دوره این بخش جنبی کن با اکران ۱۳ فیلم برای اولین بار صورت گرفت. از این میان ۷ فیلم در بخش رقابتی حضور داشتند و فیلم‌ها از میان نزدیک به هزار فیلم ارسال شده توسط چارلز تسون کارگردان هنری و گروهی که وی را همراهی می‌کردند، انتخاب شده بودند.

این بخش جنبی کن کارش را با نمایش «داستان عشق و اشتیاق» ساخته لیلا بوزید به اتمام می‌برد. این فیلم درباره جوانی ۱۸ ساله از منطقه الجزایری نشین فرانسه است که در نواحی حاشیه‌ای پاریس رشد می‌کند و با یک دختر جوان تونسی در کالج آشنا می‌شود. این آشنایی زندگی او را تغییر می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *