13:11

باستان‌شناسان در لندن یک موزائیک رومی عظیم کشف کردند.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک‌تایمز، گروهی از باستان‌شناسان از موزه باستان‌شناسی لندن اخیرا در جریان یک کاوش موفق شدند بخشی از موزائیک ۲۰۰۰ ساله رومی را کشف کنند. باستان‌شناسان معتقدند این موزائیک که بسیار سالم باقی مانده در گذشته کف یک اتاق غذاخوری رومی را تزئین می‌کرده است.
بر اساس بیانیه‌ای که توسط «موزه باستان‌شناسی لندن» منتشر شده، این موزائیک بزرگ‌ترین موزائیک رومی است که در ۵۰ سال اخیر در لندن کشف شده است.
باستان‌شناسان با بررسی بقایای عمارتی که این موزائیک‌ در آن قرار دارد، دریافتند این موزائیک در بنایی عظیم و قرن دومی قرار داشته که توسط افسران عالی‌رتبه و میهمانان‌شان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
این موزائیک شامل دو بخش می‌شود. باستان‌شناسان با بررسی بخش بزرگ‌تر این موزائیک قدمت آن را حوالی اواخر قرن دوم و یا اوایل قرن سوم تعیین کردند.
بخش بزرگ‌تر موزائیک، نیلوفرهای آبی و طناب‌های درهم‌تنیده را به تصویر می‌کشد. البته این طرح در بین موزائیک‌های رومی رواج داشته است. بخش کوچک‌تر موزائیک نیز اشکال هندسی و گل را به تصویر می‌کشد.
باستان‌شناسان همچنین به این نکته اشاره کردند که پیش از این موزائیک‌های تاریخی با طرح مشابه این موزائیک‌های لندن در آلمان کشف شده‌ است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این موزائیک‌ها را گروهی از هنرمندان رومی که به نقاط مختلف سفر می‌کردند، خلق کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *