نماینده رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر در ساترا:

6:42

نماینده مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران در شورای صدور مجوز انتشار ساترا، درباره‌ی غیبت برخی پتلفرم‌ها در این مجمع که به اعتقاد وی بازیگران اصلی این صنعت هستند، چنین می‌گوید: حضور این رسانه‌ها و همکاری و همیاری آنها می‌تواند در پیشرفت صنعت نمایش خانگی تاثیر بگذارد؛ بهتر است با سعه صدر این دوره‌ی گذار را طی کنیم و فرصت بدهیم تا شاید اتفاق مثبتی بیفتد.
امیرحسین حیدری ـ مدیر رسانه «تماشاخانه» ـ که هفته گذشته به‌عنوان نماینده رسانه‌ها به شورای صدور مجوز ساترا معرفی شد، در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد و در پاسخ به اینکه عمده‌ترین رویکردی که برای فراهم آوردن فضای تعامل با رسانه‌ها و همچنین دفاع از حقوق رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در دستور کار دارد، چیست؟ توضیح داد: امیدوارم اتفاق خوبی بیفتد و بشود تعامل خوبی بین دوستان و همکارانمان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایجاد کنیم و کمک کنیم آن طرف بین دوستانمان، اتفاقات درست جلو برود. امیدوارم بتوانیم کمترین اصطکاک و بیشترین تعامل را داشته باشیم؛ همین و بس و هدف دیگری غیر از این در پشت کار وجود ندارد.
او در ادامه درباره‌ تعامل با سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و اینکه ارتباط رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با این سازمان چند چند است و این ارتباط تاکنون چگونه شکل گرفته است؟ اظهار کرد: اساسا هم دوستان در پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی و هم تهیه‌کنندگانی که کار را می‌سازند، همه به دنبال آن هستند که کارشان پخش شود و کسی به دنبال توقیف نیست. در نتیجه همه بیشترین تعامل را می‌کنند تا کارشان با کمترین آسیب و به سلامت روی خروجی قرار بگیرد و اتفاق خوبی بیفتد. بر این اساس نیت همه بر تعامل و گفت‌وگو است. امیدواریم در این دوره این اتفاق بیفتد و ما هم که در این مجمع حضور داریم، در کنار هم بتوانیم این تعامل را داشته باشیم و هم‌افزایی به وجود بیاید که منافع جمعی را در نظر بگیریم و منجر به پیشرفت همه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر بشود و در نهایت اتفاق خوبی برای صنعت نمایش خانگی بیفتد.
حیدری در پاسخ به اینکه به عنوان نماینده مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران در شورای صدور مجوز انتشار ساترا، چه نگاهی به این سازمان دارد و آیا مانند برخی آن‌را مانع و ناظر صرف می‌داند یا فکر می‌کند در راستای تعامل با ساترا می‌توانند به نتایج بهتری برسند؟ اظهار کرد: این رویه در وهله‌ی اول بستگی به عملکرد دوستان در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دارد. در حقیقت عملکرد آدم‌هاست که می‌تواند نمود بیرونی داشته باشد. من شخصا ساترا را مانع نمی‌دانم بلکه به این رویه مثبت نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم می‌توان با تعامل، کمک و همکاری دوستان این روال‌ها به سرانجام خوبی برسد و نتیجه خوبی داشته باشیم. بنابراین باید کمی زمان بگذرد و گذر زمان همه چیز را نشان خواهد داد. نیت همه خیر است و امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد.
ساترا کجاها می‌تواند یاری‌گر رسانه‌ها باشد؟
نماینده مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران در شورای صدور مجوز انتشار ساترا در پاسخ به اینکه سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر کجاها می‌تواند یاری‌گر رسانه‌ها باشد؟ گفت: به نظرم ساترا سابقه‌ خوبی خواهد داشت، همان‌طور که می‌بینید تعداد پلتفرم‌ها هم در حال بیشتر شدن است و هر چه رقبا بیشتر باشد، استانداردها و کیفیت آثار بیشتر خواهد شد و به صنعت نمایش خانگی کمک می‌کند و از طرفی مخاطبان هم رضایتمندی خواهند داشت و این اتفاق می تواند به یک جریان ملی تبدیل شود.  
پیامدهای غیبت برخی رسانه‌ها در مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر
حیدری در پی غیبت برخی رسانه‌ها در مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران و اینکه در این حالت آیا او خود را نماینده تمام رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر می‌داند و این غیبت برخی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر چه پیامدهایی در پی دارد؟ عنوان کرد: معتقدم عملکرد افراد را زمان مشخص می‌کند که مثبت یا منفی بوده است. با یک سعه صدر این دوره گذار را طی می‌کنیم. باید فرصت داد تا شاید اتفاق مثبتی بیفتد و آن دوستانمان هم به هر حال بازیگران اصلی این صنعت هستند و فکر می‌کنم حضور آنها و همکاری و همیاری آنها می‌تواند در پیشرفت صنعت نمایش خانگی تاثیر بگذارد. امیدواریم همه وارد این جریان شوند و این هم‌افزایی اتفاق می‌افتد.
به گزارش ایسنا، در دومین نشست شورای راهبری رصتا با هدف تدوین برنامه مشترک خودتنظیم‌گری حوزه صوت‌ و تصویر فراگیر امیرحسین حیدری ـ مدیر رسانه «تماشاخانه» ـ به‌عنوان نماینده مجمع رسانه‌های صوت‌ و تصویر فراگیر ایران در شورای صدور مجوز انتشار ساترا معرفی شد.
اعضای شورای راهبری رصتا طی انتخاباتی با حضور رئیس و مدیران ساترا و نماینده سازمان بازرسی کل کشور و با مشارکت ۱۶۸ سکوی دارای مجوز که اسامی آنها در وبگاه ساترا نمایش داده شده است تعیین شدند.
هدف از شکل‌گیری این شورا مشارکت مؤثر فعالان صنعت در فرآیندهای تنظیم‌گری و ساماندهی امور مربوط به خدمات رسانه‌ای صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی عنوان شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *