16:10

ابتلا به کرونا مانع از حضور ایزابل هوپر ستاره فرانسوی سینما در جشنواره برلین و دریافت خرس طلای افتخاری شد.
به گزارش دویچه وله، ایزابل هوپر قرار بود جایزه خرس طلای افتخاری خود را در جریان مراسم اختتامیه جشنواره در تاریخ ۱۵ فوریه دریافت کند اما با مثبت شدن تست کرونای این بازیگر حضور او در برلیناله منتفی شد، با این حال مراسم اختتامیه جشنواره‌ طبق برنامه برگزار می‌شود.
ایزابل هوپر سابقه طولانی در عرصه سینما و تئاتر دارد و تاکنون در نقش‌های متعددی به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی و آلمانی بازی کرده و با کارگردانان بزرگی چون ژان لوک گدار، میشائیل هانکه، برتنارد تاورنیه،‌ کلود شابرول، آلیویه آسایه، پل ورهوفن و بسیاری دیگر سابقه همکاری دارد.
فیلم‌هایی که «ایزابل هوپر» در آن نقش آفرینی کرده تاکنون ۲۰ بار در بخش رقابتی جشنواره کن حضور داشته‌اند که یک رکورد محسوب می‌شود. او همچنین هفت بار با آثارش در بخش رقابتی جشنواره برلین حضور داشته است.
هوپر ۱۶ بار و بیش از هر بازیگر دیگری نامزد جایزه سزار فرانسه شده و دوبار نیز این جایزه را کسب کرده و چند سال پیش نیز جایزه خرس طلای بهترین بازیگر جشنواره برلین را برای بازی در فیلم «او» ساخته «پل ورهوفن» کسب کرد. دو جایزه بهترین بازیگری در جشنواره کن، دو جایزه بازیگری جشنواره ونیز، جایزه برجسته هنری جشنواره فیلم برلین، کسب سه جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم لومیر، جایزه بفتا و دریافت نشان لژیون دونور فرانسه بخشی از افتخارات سینمایی این بازیگر فرانسوی محسوب می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *