14:25

فیلم سینمایی «دینامیت» که فقط یک روز از آغاز نمایش آن در سینماها می‌گذرد، با اعلام وضعیت قرمز در پایتخت از امروز شنبه، سینماها بار دیگر تعطیل شد و نمایش «دینامیت» نیز تنها یک روز دوام آورد.
غلام‌رضا فرجی روز شنبه، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هر چند سینماها جزو مشاغل کم خطر است اما با توجه به مصوبه ستاد مقابله با کرونا و اهمیت جان هموطنان‌مان در شهرهای قرمز سینماها بار دیگر تعطیل شد.
وی افزود: باید به کارگردان فیلم سینمایی دینامیت هم تبریک گفت. در عین حال که می‌دانست شرایط تهران و برخی شهرها در آستانه قرمز شدن است اما رضایت به اکران فیلم خود داد.
عضو هیئت مدیره انجمن سینماداران ادامه داد: البته تجربه این یک سال چند ماهه نشان داده سینماها فضای امن هستند و طی این مدت شیوع کرونا حتی یک مورد ابتلا به کرونا در سالن‌های سینما نداشته‌ایم، اما آنچه قطعی است، این است که ما اینکه در این زمینه به طور کامل تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهیم بود.
فرجی تاکید کرد: ستاد کرونای هر استان، درباره هر یک از مشاغل مانند سینما هر تصمیمی بگیرند، همه ما از سینماداران تا پخش‌کنندگان و صاحبان آثار به آن پایند خواهیم بود.
احمد مهران‌فر، نازنین بیاتی، زیبا کرمعلی، نادر سلیمانی، پژمان جمشیدی، میرطاهر مظلومی، امید روحانی، مجید شهریاری، محسن کیایی، اشکان منصوری، فاطمه مرتاضی بازیگران فیلم سینمایی دینامیت هستند. مسعود اطیابی کارگردانی و ابراهیم عامریان تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارند.

تعطیلی سالن‌ها نمایش

همچنین قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت سالن‌های تئاتر در شرایط قرمز شهرها به ایرنا، گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا وقتی شهر تهران و شهرهای دیگر وارد وضعیت قرمز شد کلیه اجراهای تئاتری متوقف می‌شود.
وی با بیان اینکه تمام سالن‌ها نمایش از امروز شنبه ۱۲ تیرماه تعطیل خواهد شد، افزود: تجربه نشان داده که تعطیلی‌های کرونایی حداقل ۲ هفته‌ای هستند ولی اینکه تعطیلی اخیر تا چه زمانی ادامه داشته باشد بسته به شرایط کرونایی شهر تهران و دیگر شهرهایی است که وارد شرایط قرمز کرونایی شده‌اند.
پیش از این تئاتر و سینما که در گروه ۳ مشاغل تعیین شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا بودند در شرایط نارنجی نیز قادر به فعالیت نبودند و وقتی از ابتدای سال با پیگیری‌های انجام شده تئاتر و سینما وارد گروه ۲ مشاغل شدند تنها در شرایط قرمز فعالیت‌های این دو حوزه تعطیل می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *