15:46

مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام کرد که سالن‌های نمایشی با ظرفیت ۵۰ درصد فعالیت خود را ادامه می‌دهند.
در پی اوج‌گیری دوباره کرونا و شیوع نوع اُمیکرون آن، قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی اعلام کرد که سالن‌های تئاتر با ظرفیت ۵۰ درصد به فعالیت خود ادامه می‌دهند. پیش از این قرار بود سالن‌های تئاتر در ایام برگزاری جشنواره تئاتر فجر با ۳۰ درصد ظرفیت، میزبان جشنواره باشند که گاهی این موضوع رعایت نشد . البته در همان مقطع، سالن‌های دیگری که میزبان جشنواره نبودند با ظرفیت کامل به فعالیت خود ادامه دادند. با این حال خانواده تئاتر پیش‌بینی می‌کردند بعد از جشنواره تئاتر فجر و همزمان با پیک ششم کرونا، سالن‌های نمایشی با بخشی از ظرفیت خود به فعالیت ادامه دهند.
قادر آشنا، هم در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا اعلام کرد که فعلا تصمیم بر این است که سالن‌ها با ظرفیت ۵۰ درصد به فعالیت بپردازند و اعلام هر تغییر دیگری منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کروناست که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ خواهد شد.
مدیر کل هنرهای نمایشی در پاسخ به این پرسش که آیا مبالغی به عنوان کمک هزینه برای جبران این خسارت به گروه‌های نمایشی تعلق می‌گیرد، توضیح داد: این موضوع در حال بررسی است و به وضعیت بودجه ما بستگی دارد.
شب گذشته در آیین پایانی چهلمین جشنواره تئاتر فجر محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تایید کرد که هنرمندان تئاتر دو سال سخت و نفس گیر را سپری کرده‌اند.
او البته بعد از سخنان خود، تالار وحدت را ترک کرد و نتوانست گله‌های هنرمندان از جمله گلاب آدینه، رضا بهرامی و فردوس حاجیان را درباره اقتصاد بیمار تئاتر و بودجه ناچیز آن که بارها کمتر از بودجه تولید یک سریال معمولی است، بشنود. البته غیبت او هم با انتقاد و دلگیری بعضی از اهالی تئاتر رو به رو شد.

عکس از آرشیو بانی‌فیلم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *