15:04

بازار جشنواره فیلم کن امسال تحت تاثیر نگرانی از آینده سینما در سایه همه گیری ویروس کرونا روزهای کم فروغی را نسبت به دوره گذشته تجربه می‌کند.
به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، بازار هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن امسال همزمان با این جشنواره آغاز به کار کرده است اما حجم معاملات در یکی از مهمترین بازارهای سینمایی جهان به دلیل عدم اطمینان حاصل از همه گیری ویروس کرونا و بازگشت سینماها به روند طبیعی و همچنین نقش سامانه های نمایش آنلاین در شکل دهی مدل اکران آثار سینمایی، در مقایسه با دوره های گذشته کم رنگ بوده است.
گرچه قراردادهایی در بازار کن منعقد می‌شود اما اکثریت تعاملات سینمایی در بازار پیش-نمایش کن روی داد که چند روز پیش از کلید خوردن جشنواره برگزار شد.
«مارتین موسکوویچ» از کمپانی تولید توزیع فیلم آلمانی «کنستانتین فیلمز» در این باره می گوید: شرایط در حال حاضر خوب نیست اما بهبود می یابد. استقبال اولیه از بازگشایی تدریجی سینماها در اروپا دلگرم کننده بوده است اما سینماها باید خود را با این روند جدید تطبیق دهند. ویروس کرونا قرار نیست از بین برود و ما باید راهی برای زندگی در کنار آن پیدا کنیم.
هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن ناز ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *