12:00

کاظم نوربخش، بازیگر نقش «سلمان» در سریال «نون خ ۴» تاکید می کند که حال خوب مردم ایران برایشان از هر چیزی مهم تر و ارزشمندتر است و هر کاری می کنند تا به حال خوب مردم کمک کنند.
این بازیگر اهل کردستان درباره شخصیت سلمان و تغییرات این کاراکتر در فصل جدید، معتقد است: سلمان شخصیت تک بعدی و صرفا طنز نیست که مخاطب را بخنداند. تمام تلاشم این بود که همه ابعاد شخصیتی سلمان را به مخاطب القاء کنم و این سخت ترین کارم بود.
سریال «نون خ ۴» به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه کنندگی مهدی فرجی هر شب به جز پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما پخش می شود.
کاظم نوربخش در گفت‌وگویی با ایسنا شرکت کرد و درباره تغییرات کاراکتر سلمان در فصل جدید، دلیل اقبال «نون خ» در بین مردم و شرایط دشواری که بر ساخت سری چهارم این مجموعه طنز حاکم بود، صحبت کرد.

هیچ چیز به اندازه حال خوب مردم برایمان ارزشمند نیست
بازیگر «نون خ» ابتدا درباره شرایط دشوار کرونا و همچنین وضعیت سیاسی اجتماعی جامعه همزمان با ساخت فصل چهارم، چنین اظهار کرد: بله در چنین شرایطی کار کردن واقعاً برای ما سخت بود؛ به خصوص قرار باشد کاری که انجام می دهیم طنز هم باشد. چون در کارهای طنز نیاز به یک طنازی و لطافت داریم و باید دغدغه نداشته باشیم. روحت آرام باشد، آرامش داشته باشی و اگر اینها نباشد مطمئنا کار دچار مشکل خواهد شد و دشوار است. ما دوست داریم همیشه و در همه شرایط حال مردم کشورمان خوب باشد چون ما برای مردم کار می کنیم و بزرگترین جواب ها را از مردم می گیریم؛ بنابراین این برای من از همه چیز ارزشمندتر است که مردم کارهایمان را تایید کنند و دوست داشته باشند.
او تاکید کرد: همین استقبال و دوست داشتن باعث می شود خستگی ما هم رفع شود. ما هدف دیگری نداریم؛ تمام هدفمان این است که مردم ایران حال دلشان خوب باشد و ما هم بتوانیم به نوبه خودمان به بهبود وضعیت روحی شان کمک کنیم. حتی اگر شده کم و ناچیز اما باعث خوشحالی شان شویم. کرونا هم که همچنان هست و شرایطمان در زمان ساخت دشوارتر بود. با وجود اینکه ما همه پروتکل‌های بهداشتی را حین کار رعایت می کردیم اما متاسفانه چند تن از عوامل درگیر شدند و همین برایمان استرس زا بود اما خوشبختانه از آنجا که همه پروتکل ها رعایت می شد توانستیم از آن مرحله هم بگذریم و با کمترین مشکل کار را به سرانجام برسانیم.
نوربخش بار دیگر به حال خوب مردم اشاره و تاکید کرد: امیدواریم مردم ایران همیشه خوب و سلامت باشند. هیچ چیزی به اندازه حال خوب مردم نمی تواند حال ما را خوب کند. اگر این اتفاق بیفتد ما به اهداف و خواسته هایمان رسیده ایم، در غیر این صورت هر کاری کنیم شکست محسوب می‌شود. امیدواریم همیشه دل مردم ما شاد و تنشان سلامت باشد تا ما هم بتوانیم به آنها خدمت کنیم.

سلمان شخصیت تک بعدی طنز نیست
بازیگر نقش «سلمان» همچنین در ادامه درباره تغییرات شخصیتی کاراکترش به عنوان یکی از نقش های اصلی در فصل چهارم «نون خ» و اینکه اگر این نقش را نداشت دوست داشت جای کدام شخصیت ایفای نقش کند؟ چنین گفت: همانطور که گفتید سلمان یکی از شخصیت های اصلی داستان است و در هر فصل دچار یکسری فراز و نشیب های جدیدی می‌شود. من تمام سعی ام را کردم تا همه ابعاد کاراکتر سلمان را اول خودم بشناسم و بعد شخصیتش را کامل به مخاطب معرفی کنم تا بتوانم با بیننده ارتباط برقرار کنم. یعنی سلمان یک شخصیت تک بعدی که جنبه طنز داشته باشد صرفاً نیست بلکه شخصیتی است که جاهایی دچار ترحم می شود، جاهایی احساس می‌کند باید کمک کند و برای مردم شهرش حرکتی بزند.
وی با بیان اینکه خودش کاراکتر سلمان را بسیار دوست دارد، ادامه داد: سلمان یک شخصیت سطحی نیست که فقط جهت ایجاد طنز در «نون خ» بازی کند. من دوست داشتم همه ابعاد شخصیت سلمان را بشناسم و به مخاطب معرفی کنم تا همه احساسش را به مخاطب القا کند و این بزرگترین و سخت ترین کار من است. به دلیل اینکه خیلی با شخصیت سلمان درگیرم و دوستش دارم تا حالا به شخصیت دیگری فکر نکردم که جای آن بازی کنم. بیشتر تمرکزم روی شخصیت خودم بود که بتوانم آن را یکدست تحویل بدهم.

دلایل موفقیت «نون خ»؟
نوربخش درباره اینکه امسال تقارن نوروز و ماه رمضان سریال های متفاوتی را می طلبید و ترکیب این دو مناسبت یک فرصت برای پروژه های تلویزیونی محسوب می شد تا بیشتر دیده شوند، به این پرسش که چه پیش بینی برای موفقیت دوباره «نون خ» دارد؟ اینگونه پاسخ داد: به نظرم یکی از فاکتورهای اصلی «نون خ» که تا الان باعث موفقیتش شده این است که از فضاهای بسته و بی روح آپارتمان نشینی و مقولاتی که خیلی در سریال های ایرانی دیده ایم فاصله گرفته و بیشتر سعی کرده طبیعت زیبای کردستان، لباس های سنتی، رنگ، آیین و سنت ها را نشان بدهد و اتفاقا مردم هم همین را دوست دارند. ما سعی کردیم همه چیز در «نون خ» زنده باشد و مردم با شخصیت ها همذات پنداری کنند. شخصیت ها در داستان واقعی اند، بازی نمی کنند، خودشان هستند و این به نظرم باعث شد امسال هم ادامه دهنده فصل های قبل شود.
بازیگر «نون خ» سپس در پاسخ به اینکه آیا دوست داشتید در کنار «نون خ ۴»، امسال سریال های دنباله دار و موفق «پایتخت» و «زیرخاکی» هم به عنوان رقیب حضور داشته باشند؟ خاطرنشان کرد: بله دوست داشتیم واقعا سریال هایی که نام بردید باشند و حتی سریال های جدید دیگر. اینکه فقط یک سریال پخش شود خوب نیست. وقتی چندین سریال با هم حضور باشند هم یک رقابت ایجاد می‌شود و هم لذت مردم را در پی دارد و قطعا سریال ها در مقام مقایسه قرار می‌گیرند و باعث رشد و پیشرفت کارها می شود. ما اصلاً دلمان نمی‌خواهد بگوییم فقط «نون خ» پخش شود و سریال‌های دیگر نباشند خیر.
کاظم نوربخش در پایان خاطرنشان کرد: هر سریال جایگاه و زیبایی‌های خودش را دارد و مطمئناً سریال هایی که شما از آنها نام بردید خیلی برایشان زحمت کشیده شده و تیم حرفه ای دارند. ما دوست داشتیم و خوشحال می‌شدیم که باشند. اکنون برای همه عوامل سریال های دیگر هم آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد، دوستان کار کنند و هر روز شاهد کارهای حرفه ای تر باشیم. ما هم در کنارش بتوانیم ضعف های خودمان را ببینیم، آنها را پوشش بدهیم و به نقطه قوت تبدیلشان کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *