15:55

یونیورسال قصد دارد اول از همه فیلم نهم از مجموعه «سریع و خشمگین» را در مناطقی چون چین و روسیه اکران کند.

به گزارش مهر به نقل از اسکرین، برنامه بین‌المللی یونیورسال برای اکران «سریع و خشمگین ۹» اعلام شده و قرار است ۲۱ ماه می (۳۱ اردیبهشت) اولین اکران جهانی این فیلم در چین شروع شود.

این تاریخ ۵ هفته زودتر از اکران فیلم در آمریکاست. همچنین قرار است فیلم در روسیه، کره، خاورمیانه، هنگ‌کنگ، تایوان، سنگاپور و ویتنام هم به زودی راهی سینماها شود.

این فیلم در کره جنوبی از ۱۹ ماه می، در روسیه، خاورمیانه و امارت متحده عربی از ۲۰ می، در تایوان از ۲۱ می اکران می‌شود. آمریکای شمالی از ۲۵ ژوئن (۴ تیر) اکران فیلم را تجربه می‌کند.

اکران فیلم برمبنای موج بیماری کرونا برنامه‌ریزی شده و بر اساس سطح بهبودی در مناطق مختلف، فیلم راهی سینماها می‌شود.

چین با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد از گیشه بازار بین المللی را در اختیار دارد از مناطق حیاتی برای اکران سینمایی است. یونیورسال معتقد است مردم این سرزمین از آمادگی کامل برای رفتن به سینماها برخوردارند. فیلم‌های مختلف «سریع و خشمگین» در چین بیش از ۱.۶ میلیارد دلار فروش داشته‌اند.

قسمت هشتم «سریع و خشمگین» در آمریکا ۵۰۸ میلیون دلار فروش کرد و در سطح بین‌المللی فروشش به ۱.۰۱۴ میلیارد دلار سید که از این میان سهم چین ۳۸۸ میلیون دلار بود. این فیلم همچنین در چین با فروش ۱.۳ میلیارد رنمینبی دومین اکران پرفروش سه روز اول آخر هفته از یک فیلم هالیوودی در چین را به نام خود کرد.

دیگر کشورهایی که انتخاب شده‌اند نیز از قسمت‌های پیشین این فیلم استقبال خوبی کرده بودند و در کره جنوبی «هابز و شاو» از فرنچایزهای «سریع و خشمگین» از پرفروش‌های یونیورسال در بازار بین‌المللی شد. در تایوان نیز فیلم هفتم و هشتم از این مجموعه فیلم‌های دوم و سوم از پرفروش‌ترین افتتاحیه‌های سینمایی این کشور در سراسر تاریخ را رقم زدند.

در روسیه نیز از فیلم‌های هفتم و هشتم و «هابز و شاو» استقبال زیادی به عمل آمد و فیلم هشتم به تنهایی ۲۹ میلیون دلار فروش کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *