10:46

چهارمین دوره جایزه هنر معاصر ویستا به بخش ارائه ایده های منتخب در نمایشگاه رسیده است. این نمایشگاه از عصر ۱۹ شهریور در گالری ویستا آغاز به کار کرده است.
به گزارش رسیده، یازده ایده منتخب از ۱۳ هنرمند عبارتند از: آوازه الماسی، پونه اوشیدری، آیدین باقری، مریم بهروزی‌نیا، علیرضا خسروآبادی، امید رحیم‌پور، میترا سلطانی، ژوبین عبدیانی، نرگس فراهانی، سارا قاضی‌اسدالهی و گلاره گودرزی، آگرین لطف‌اله‌زاده و فائزه خان‌محمدی.
ایده های راه یافته پس از گذران چند مرحله داوری، گزینش و مصاحبه به بخش نمایشگاهی راه یافته اند.
بهنام کامرانی، هنرمند تصویری و یکی از داوران جایزه ویستا برای معرفی منتخبین دوره چهارم نوشته است:
” جايزه ى ويستا ( ويستا به معناى انديشه است ) به منظور اهميت دادن به خلاقيت و فكر هنری در بستر هنرهاى معاصر ايجاد به وجودآمده و در اين چهار دوره توانسته است هنرمندان و آثارى پيشرو را به فضاى هنرى ايران معرفى و حمايت كند . 
انتخاب آثار ِدوره چهارم جایزه هنر معاصر ويستا اين بار در شرايط خاص همه گيرى كرونا برگزار شد و از ميان 126 طرح راه يافته، 18طرح براى مصاحبه مشخص شد و سپس پس از بررسی و گفتگو آنلاین ( به دلیل پاندمی بیماری کرونا) با شركت كنندگان، 11 طرح منتخب اين دوره شد. 
در اين دوره طرح ها رشد كيفى داشت و جنبه هاى قومى و اجتماعى و محيط زيستى بيش از ديگر طرح ها ديده مى شد. هنرمندان منتخب پس از راى گيرى و بحث هاى موشكافانه انتخاب شده اند و تمامى معيارهاى طرح و نمونه تصويرى و توجيه آن را داشته اند. به نظر می رسد این دوره هم آثاری با تنوع و لهجه های متفاوت در هنر معاصر ایران به بخش پایانی راه یافته اند. ”
این نمایشگاه تا 9 مهرماه 1400 دایر است و علاقمندان با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی می توانند 16 تا 20 از این ایده ها دیدن کنند.
آیین اختتامیه و معرفی برنده جایزه ۳۰ میلیون تومانی با روشن شدن وضعیت بحرانی این روزهای کرونایی اطلاع رسانی خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *