محمد خانحسینی کارگردان مطرح کرد؛

10:19

محمد خانحسینی کارگردان «چفت» با اشاره به اینکه این نمایش بعد از ۲ سال توانسته ادامه اجراهای خودش را از سر بگیرد، عنوان کرد این اثر نمایشی مضمونی درباره مهاجرت و زندگی آقازاده ها دارد.
محمد خانحسینی کارگردان نمایش «چفت» با اشاره به بازخوردهای خوبی که از سوی مخاطبان گرفته است به مهر گفت: نمایش «چفت» اجرای خود را از ۲۱ بهمن ماه در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده است که خوشبختانه تا امروز با استقبال خوبی روبرو بوده و ما بازخوردهای مثبتی از مخاطبان دریافت کرده‌ایم.
وی درباره تعطیل شدن چند روزه نمایش به دلیل آسیبی که به یکی از بازیگران وارد شده بود، توضیح داد: متاسفانه دنا تارفی بازیگر نمایش به دلیل اینکه به حنجره‌اش زیاد فشار آورده بود، صدایش به صورت کامل گرفت و اصلاً نمی‌توانست صحبت کند. خانم تارفی در نمایش ۵-۶ لحن متفاوت را با صداسازی انجام می‌دهد به حنجره‌اش فشار آمده بود و دکتر نیز به ایشان استراحت داد از همین رو مجبور شدیم چند روز نمایش را تعطیل کنیم و اجراها از پنجشنبه ۵ اسفند ماه دوباره از سر گرفته شد.‌
خانحسینی درباره مضمون نمایش بیان کرد: این نمایشی یک کمدی تلخ است که به صورت کاملاً رئالیستی اجرا می‌شود و حول محور مهاجرت مردم جامعه و زندگی آقازاده‌ها می‌چرخد. از آنجا که نمایش از فضایی طنز برخوردار است و ریتم کار هم به شدت بالاست مخاطبان متوجه گذر زمان نمی‌شوند و از دیدن نمایش لذت می‌برند.
این کارگردان در پایان با اشاره به نام نمایش درباره آماده سازی اجرا عنوان کرد: چَفت و چُل به آدم‌های بی مصرف و ابله گفته می‌شود که در این نمایش نیز وجه تسمیه دارد. نمایش «چفت» ۲ سال قبل و در اسفند ۹۸ در تماشاخانه شهرزاد به صحنه رفت که متاسفانه ۲ روز بعد از اجرا به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا کار تعطیل شد. بعد از آن صحبت‌هایی برای اجرا در تالار وحدت داشتیم که آن هم میسر نشد تا اینکه بعد از ۲ سال مجدداً گروه دور هم جمع شدند و توانستیم نمایش را در تماشاخانه نوفل لوشاتو به صحنه ببریم. در این نمایش بازی‌های متفاوتی از بازیگران مخصوصاً کامران تفتی و جواد یحیوی شاهد هستیم و همه بازیگران برای شکل‌گیری نقش‌هایشان زحمت زیادی کشیدند.
نمایش «چفت» از پنجشنبه ۵ اسفند ساعت ٢١ مجدداً در تماشاخانه نوفل لوشاتو به صحنه رفته است. کامران تفتی، سیدجواد یحیوی، دُنا تارفی، کیارش حقگو بازیگران این اثر نمایشی هستند.
در خلاصه داستان نمایش آمده است: همه مردم دنیا چفتن … همه مردم دنیا یه جوری بازی می‌خورن و راحت می‌میرن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *