11:03

پیکر زنده‌نام بیژن افشار بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر که بیشتر او را با ایفای نقش در سریال‌هایی چون مختارنامه، شهریار و معمای شاه می‌شناسیم، صبح روز سه‌شنبه (۲۱ اردبهشت ‌ماه) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، بیژن افشار بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر بعد از دو هفته دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا در بیمارستان، صبح روز دوشنبه (۲۰ اردیبهشت‌ماه) دار فانی را وداع گفت.
بر اساس اعلام خانواده (همسر و دو فرزند) این هنرمند فقید و انتشار پیامی مشترک در صفحه اینستاگرام زنده‌نام افشار، پیکر این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر صبح سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام می‌گیرد.
در این پیام اشاره شده است که مراسم تدفین بیژن افشار به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا با حضور خانواده، تعداد محدودی از دوستان و نزدیکان این هنرمند فقید برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، زنده‌نام بیژن افشار متولد ۱۳۴۵ خورشیدی در تهران و لیسانس بازیگری از دانشگاه هنرهای دراماتیک را داشت. وی کار بازیگری را با ایفای نقش در فیلم مربای شیرین به کارگردانی مرضیه برومند در سال ۱۳۸۰ آغاز کرد.
بعد از آن بیشتر تمرکز افشار در حوزه بازیگری به سینما و تلویزیون معطوف بود و از جمله آثار به یادگار مانده از او می‌توان به مختارنامه (ایفای نقش محمد بن اشعث)، خبر خاصی نیست، غزل، معمای شاه، تابو، در وجه حامل، تمشک، قلب های ناآرام، بانوی کوچک، از صمیم قلب، معصوم، راز مینا، بازی های پنهان، روزهای خوب زندگی، کاکادو، در کمال خونسردی، هبوط، شهر خاکستری، مهاجر، وسوسه و آخرین پرواز اشاره کرد.
آخرین نقش آفرینی او در سریال کرگدن به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده بود که از طریق شبکه نمایش خانگی پحش شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *