15:35

منتقد ارشد روزنامه گاردین «امیر جدیدی» را به عنوان بخت اول کسب جایزه بهترین بازیگر مرد هفتادوچهارمین دوره جشنواره فیلم کن معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، در روزی که هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن پس از ۱۱ روز پرهیجان برای سینمادوستان به کار خود پایان می‌دهد، پیتر بردشاو (Peter Bradshaw) از منتقدان ارشد روزنامه گاردین در مطلبی به پیش‌بینی برندگان جوایز بخش رقابتی جشنواره امسال پرداخت و امیر جدیدی را به عنوان بخت اول کسب جایزه بهترین بازیگر مرد معرفی کرد.
اگر جدیدی برای بازی خیره‌کننده خود در نقش اصلی فیلم قهرمان امروز جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را از آن خود کند، پس از شهاب حسینی که در سال ۲۰۱۶ برای بازی در فروشنده برنده این جایزه شد، برای دومین بار این افتخار را نصیب سینمای ایران خواهد کرد.
جدیدی بازیگر ۳۷ ساله سینما و تئاتر ایران است که فعالیت سینمایی خود را از سال ۸۹ با فیلم آفریقا به کارگردانی هومن سیدی آغاز کرد. این بازیگر توانا به بازی در فیلم‌هایی چون رخ دیوانه، اژدها وارد می‌شود، قانون مورفی و روز صفر شناخته می‌شود و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های عرق سرد و تنگه ابوقریب را در کارنامه دارد.
براساس ارزیابی و پیش‌بینی نهایی بردشاو از برندگان این دوره جشنواره کن، نخل طلای امسال به فیلم ماشینم را بران ساخته ریوسوکی هاماگوچی کارگردان ۴۲ ساله ژاپنی می‌رسد، فیلم مموریا از اپیچاتپونگ ویراستاکول جایزه بزرگ جشنواره را می‌گیرد و جایزه هیات داوران به فیلم بدترین آدم جهان ساخته یواخیم تریه اهدا خواهد شد. بردشاو همچنین اینطور پیش‌بینی کرده است که شان بیکر برای فیلم راکت قرمز برنده جایزه بهترین کارگردان می‌شود و ژاک اودیار، سلین سیاما و لئا میسیوس برای فیلم منطقه ۱۳ پاریس جایزه بهترین فیلمنامه را به خانه خواهند برد. بر طبق این پیش‌بینی، جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کن امسال نیز به آچواک آباکار برای بازی در فیلم لینگویی اهدا می‌شد.
هیات داوران هفتادوچهارمین دوره فستیوال فیلم کن به ریاست اسپایک لی،امروز ۱۷ ژوئیه (شنبه، ۲۶ تیر ۱۴۰۰) برندگان جوایز بخش رقابتی این رویداد را اعلام می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *