19:55

کی‌یف روز سه‌شنبه در پی صدور حکم دادگاهی در هلند از پیروزی در پرونده مورد مناقشه با روسیه برای بازگرداندن گنجینه‌ طلا و اشیا باستانی کریمه به اوکراین خبر داد.
به گزارش یورونیوز، در پی قطعی شدن رای دادگاه تجدید نظر در هلند این اشیا باستانی و گرانقیمت که سال ۲۰۱۴ میلادی پیش از الحاق کریمه به روسیه به موزه «آلارد پیرسون» در هلند امانت داده شده بود به اوکراین بازگردانده خواهد شد.
چهار موزه در کریمه در پی الحاق به روسیه برای وادار کردن موزه هلندی به بازگرداندن مجموعه آثار باستانی یک مناقصه قانونی را آغاز کردند.
دادگاه بدوی هلند سال ۲۰۱۶ پس از باز شدن پرونده‌ای حقوقی با صدور حکمی گنجینه‌ها طلا و اشیا باستانی را بخشی از میراث فرهنگی اوکراین اعلام کرد و خواستار بازگرداندن آنها به کی‌یف شد.
این دادگاه همچنین در حکم خود تاکید کرده بود که کریمه یک کشور مستقل در نظر گرفته نمی‌شود و اشیاه گران‌بهای موجود در آن متعلق به اوکراین است.
موزه‌های کریمه علیه این حکم اعتراض کردند و گفتند که این مجموعه گرانقیمت یاد شده به آنجا تعلق دارند. این پرونده به دادگاه استیناف هلند کشیده شد و این دادگاه سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که برای تصمیم گیری نیاز به زمان بیشتری دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *