13:53

به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، متن پیام گروه سینمای این فرهنگستان بدین شرح است: کُلُّ مَنْ عَلَیْها فانٍ. وَ یَبْقی‌ وَجْهُ رَبِّکَ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِکْرامِ

کیومرث پوراحمد دیگر در میان ما نیست.‌ خالق لحظات بیادماندنی، کسی که جایگاه و حرمت کلمه را پاس می‌داشت و تفسیر و ترجمان کلمه به تصویر را نیک می‌دانست، کسی که شور و شعف و درد دل‌مشغولی زندگی را با تمام وجود بیان می‌کرد، آری او که نازک‌طبع بود و روح پرخروش و سرکشش تاب حبس تن را نداشت…دیگر در میان ما نیست.

ما مانده‌ایم و یک دنیا حسرت، که کاش بیشتر حرمت می‌داشتیم و می‌دانستیم هنرمند طبع و روحی حساس و شکننده دارد، کاش نرم‌تر و آهسته‌تر به سراغش می‌رفتیم…کاش چینی نازک تنهاییش ترک برنمی‌داشت…

ما مانده‌ایم و یک دنیا افسوس و البته که طنین یک هشدار، هشداری که گویی با این فقدان،‌ این‌بار رساتر از همیشه به گوش جان می‌رسد: ما را چه شده است که هنرمندان‌مان این‌طور و با بهای جان خود، پیام ناخرسندی خود را به گوش ما می‌رسانند؟ در کجای زمان ایستاده‌ایم و تا چه اندازه مراقب و متوجه دشواری‌ها، تیرگی‌ها و چالش‌های برناگذشتنی پیش رویمان و تصویری که از آینده برایمان ترسیم شده است هستیم؟ چقدر با خودمان و عزیزانمان مهربان هستیم و به آنها مهر می‌ورزیم؟

کاش بیشتر حرمت بگذاریم و قدر و منزلت گنجینه‌های هنر و فرهنگ‌مان را پاس بداریم، چراکه نومیدی و گسترش آن، هیولایی دهشتناک است که اگر بر جامعه مستولی شود، به هر دلیل و واسطه‌ای باشد، دل‌های بسیاری را خواهد فسرد و جان‌های عزیزی را از ما خواهد گرفت.

امید داریم که به مدد رحمت واسعه حضرت دوست، روح آن عزیز در آرامش ابدی باشد.

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح دیروز ۱۶ فروردین در سن ۷۴سالگی درگذشت‌.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *