11:55

مسعود معینی پور مدیر شبکه چهار سیما در پیامی درگذشت هنرمند فقید، نادر طالب‌زاده را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی این شبکه، در متن این پیام آمده است:

انا لله و انا الیه راجعون
روح بی‌قرار هنرمند انقلاب اسلامی کسی که از مصادیق تحول‌یافتگان خمینی کبیر است آسمانی شد.
نادر طالب‌زاده، کسی بود که تحول روحی و فکری او تحت تاثیر انقلاب امام خمینی (ره) شکل گرفت و به عنوان نماد یک انسان انقلابی تمام عیار است.
شاهد بودیم طالب‌زاده تا آخرین لحظه حیات، در تلاش برای جهاد تبیین، ترویج و بیان مصادر و مقاصد انقلاب اسلامی بود. طالب‌زاده را بیش از هر خصلتی، به پیگیری مطالبات طبقه مستضعف جامعه و آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون عدالت و آزادی می‌شناسیم.
جناب طالب‌زاده، یک تنه، صدا و تصویرِ انقلاب اسلامی بود.
سوابق یک عمر کار هنری، او را اهل گفت‌وگو، منطقی و بسیار خوش‌قریحه و خوش‌فکر نشان می‌نُمایاند.
درگذشت نادر طالب‌زاده، این هنرمند پرتوان انقلابی را به خانواده محترم ایشان، اصحاب رسانه، جامعه هنری و جامعه اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.
نادر طالب‌زاده و مرتضی آوینی یک وجه اشتراک دارند؛ هر دو غرب را زیسته بودند، هر دو دنیای مدرن را قبل از دنیای خمینی درک کرده بودند، اما آگاهانه تبدیل به انسان انقلاب اسلامی شدند و انسان انقلاب اسلامی رفتند؛
مصداق عاش سعیدا و مات سعیدا.

گفتنی است؛ نادر طالب‌زاده، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون عصر جمعه 9 اردیبهشت ماه دار فانی را وداع گفت. طالب‌زاده از مهم‌ترین هنرمندان جبهه انقلاب بود و بی‌شک نام و خاطره‌اش تا همیشه جاودان خواهد ماند.
نادر طالب‌زاده از فیلمسازان انقلابی متولد ۱۳۳۲ از تهیه کنندگان، کارگردانان و مجریان سینما و تلویزیون بود.
طالب‌زاده مدرک تحصیلی کارشناسی ادبیات انگلیسی از دانشگاه راندولف مکین و کارشناسی ارشد کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا داشت. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.
«راز» از جمله برنامه‌های بسیار پرمخاطب و تاثیرگذار وی بود که در شبکه چهار در هفت فصل، تولید و پخش شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *