11:53

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: با برنامه ریزی منسجم و رایزنی‌های انجام گرفته با نهادهای پولی و مالی در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات شامل انواع وام‌های بدون بهره و یا کم‌بهره قرض‌الحسنه ضروری، بلاعوض، کارآفرینی، طرح شمیم و جوانه به اعضای واجد شرایط پرداخت شد.
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی با تبریک سال نو و همچنین فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به رسالت خطیر این صندوق مبنی برحمایت و پشتیبانی از خانواده بزرگ فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور، رفع دغدغه‌های معیشتی، رفاهی، مالی و ضروری فعالان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری را از مهمترین ماموریت های صندوق اعتباری هنر برشمرد.

سال ۱۴۰۱ و رشد در همه شاخص‌ها
رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر با تاکید براینکه در حوزه ارائه تسهیلات به اعضای این صندوق گام های رو به جلویی نسبت به سال های قبل برداشته شده است، افزود: رشد ۳۵۷ درصدی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه ضروری، رشد ۳۳۱ درصدی در ارائه تسهیلات بلاعوض و رشد ۲۲۴ درصدی تسهیلات کارآفرینی براساس اسناد و آمار موجود گواه این مدعاست.

تسهیلات قرض الحسنه ضروری
پوراحمدی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های بودجه‌ای و هدف‌گذاری صندوق در پاسخگویی ۱۰۰درصد به نیاز متقاضیان، تحقق هدف جز با استفاده از ظرفیت مالی موسسات معتبر پولی و بانکی در سراسر کشور از طریق تعمیم و گسترش روابط، امکان پذیر نبود که این مهم با همکاری خوب بانک های عامل محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱، پنج هزار و۲۷۷ نفر از اعضا به‌ منظور اخذ بیش از ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری (بدون بهره) به بانک عامل معرفی شدند که نسبت به مدت مشابه در سال های قبل از رشد ۳۵۷ درصدی برخوردار بوده است.

تسهیلات بلاعوض
وی ادامه داد: صندوق اعتباری هنر در در سال۱۴۰۱، با پرداخت مبلغ پانزده میلیارد و ۶۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به دو هزار و ۳۱۰ نفر از اعضایی که دچار مشکل معیشتی بودند، آنان را تحت پوشش حمایتی خود قرار داد. به گفته پوراحمدی، این رقم نسبت به مدت مشابه از رشد ۳۳۱ درصدی برخوردار بوده است.

تسهیلات کارآفرینی
مدیر عامل صندوق اعتباری هنرهمچنین گفت: در ادامه حمایت از جامعه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور، صندوق اعتباری هنر به منظور تقویت کسب و کارهای فرهنگی در سال ۱۴۰۱ با تخصیص بیش از ۴۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه، ۳۳۴ پروژه فرهنگی و هنری را تحت پوشش این نوع تسهیلات قرار داد.

تسهیلات طرح شمیم و جوانه
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با عنایت به تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مبنی بر ازدواج، فرزندآوری و جلوگیری از حرکت کشور به سمت پیری جمعیت، صندوق اعتباری هنر با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ ازدواج و همچنین ترغیب و تشویق جوانان به فرزندآوری برای دومین سال متوالی، موضوع جوان سازی جمعیت را در دستور کار خود قرار داد.
پوراحمدی گفت: در سال۱۴۰۱ ، تمامی اعضای صندوق که در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا اسفندماه ۱۴۰۱ صاحب فرزند شدند و یا اقدام به ازدواج کردند نیز تحت عنوان دو طرح شمیم (ازدواج) و جوانه (فرزندآوری) علاوه بر پرداخت مبلغ پنج میلیون تومان بلاعوض از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شدند.
به گفته وی، در سالی که گذشت، به یکهزار و ۵۵۱ نفر از اعضای صندوق (۱۰۵۷ نفر مشمول طرح جوانه و ۴۹۴ نفر در طرح شمیم) هدیه بلاعوض و قرض الحسنه ضروری، بیش از هفت میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و بیش از ۴۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ضروری تخصیص یافت.
پوراحمدی در عین حال تاکید کرد: برغم ادامه دار بودن شیوع کرونا و همچنین کم‌رنگی ناخواستۀ فعالیت‌های هنرمندان با عزم و اراده جمعی در این صندوق سالی که گذشت توانستیم در حد توان به وعده‌های خود در راستای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور جامۀ عمل پوشانده و در حد بضاعت خویش هر آنچه در توان داریم برای این قشر فرهیخته کشورمان در نظرگرفته و گامی هرچند کوچک را در جهت رفع دغدغه های رفاهی، مالی و ضروری فعالان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و در کنار آن، تقویت بنیه مالی کسب و کارهای فرهنگی و هنری برداریم.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین، کاهش دغدغه های معیشتی، درمانی و تأمین نیازهای بیمه ای و ارائه تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را از وظایف ذاتی این صندوق عنوان کرد و گفت: بدون تردید مسئولان صندوق اعتباری هنر از این پس نیز تمام تلاش و عزم جدی خود را برای حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور به‌کار می بندند تا بهترین ها را برای اعضای این صندوق رقم بزنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *