17:57

معاون توسعه مديريت و منابع صندوق اعتباري هنر گفت: به ۱۲۶ خانواده هنرمندان متوفي در سال ۱۴۰۰ در قالب بسته حمايتي اصحاب فرهنگ و هنر تسهيلات بلاعوض تعلق گرفت.
به گزارش رسیده، فرزاد طایفه‌حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق اعتباری با اعلام این خبر گفت: با پیگیری وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در دو بخش تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه بدون بهره با تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم تدوین شد.
حیدری در ادامه گفت: این بسته در دو بخش بلاعوض و تسهیلات قرض الحسنه تدوین شد که در بخش بلاعوض مجموعاً به هنرمندان سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تخصیص یافت که تاکنون دو مرحله به حساب اعضا واریز و سومین مرحله نیز تا قبل از عید سعید فطر عملیاتی و پرداخت خواهد شد.
معاون صندوق اعتباری هنر در ادامه گفت: متأسفانه در سال ۱۴۰۰ تعدادی از فعالان فرهنگی و هنری عضو صندوق از میان ما رفتند که با هدف تکریم و حمایت از خانواده متوفیان عضو صندوق تصمیم گرفته شد مبلغ پنج میلیون تومان به حساب خانواده آنان از محل بسته حمایتی واریز ‌شود که تاکنون ۱۲۶ خانواده شناسایی و به حساب آنان واریز شد.
حیدری تکریم اصحاب فرهنگ و هنر را وظیفه ذاتی صندوق عنوان کرد و گفت: هنرمندان، میراث فرهنگی زنده جوامع بشری شناخته می شوند که فقدان آنها جبران‌ناپذیر است. حفظ نام و یاد آنها یکی از اصلی ترین رسالت های نهادهای فرهنگی و هنری است. از این رو ما در صندوق اعتباری هنر تلاش می کنیم در حد توان یاد این عزیزان را زنده نگه داشته و از خانواده آنها حمایت نماییم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *