19:48

زندگی حرفه‌ای داود فتحعلی‌بیگی از قاب «حکایت دل» شبکه چهار سیما، دوشنبه سیزدهم دی ماه پخش خواهد شد.
به گزارش رسیده، فیلم مستند «مرد عاشقانه ها» به زندگی داود فتحعلی‌بیگی، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده و پژوهشگر، اختصاص دارد‌.
داوود فتحعلی بیگی بازیگر متولد 1329 در زنجان است. او کار خود را از سینما آغاز کرد و سال 1367 در فیلم «آری این چنین بود…» به کارگردانی داود اسماعیلی بازی کرده است. او در آثاری همچون «سگ کشی» ساخته بهرام بیضایی، «آلزایمر» احمدرضا معتمدی و «کتاب قانون» به کارگردانی مازیار میری بازی کرده است.
داود فتحعلی بیگی متولد دانش‌آموخته مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او علاوه بر کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری، مدرس دانشگاه است. فتحعلی‌بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است و در سال ۱۳۸۰ موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. فتحعلی بیگی برنده دیپلم افتخار نمایشنامه‌نویسی مسابقه بین‌الملل دوازدهمین جشنواره عروسکی تهران در ۱۳۸۷ است و مدیریت تالار محراب از ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۴ و مدیرت اداره تئاتر از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴ را بر عهده داشته است. وی عضو و ریس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایران ۱۳۸۴ تا به حال است و نمایش‌هایش در جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله جشنواره عروسکی زاگرب در سال ۱۳۶۹ و جشنواره‌های آوینیون، پارما و آریوانودلاماره ایتالیا دارای رتبه‌های برتر شده است.
مجموعه مستند «حکایت دل» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت ۲۱ به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.
قسمت اول این مستند دوشنبه ۱۳ دی ساعت ۲۱ پخش می‌شود و بازپخش آن سه‌شنبه ساعت ۱۴ و جمعه حوالی ساعت ۱۲ ظهر پخش خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *