13:56

ماموریت ۱۲ روزه ساخت نخستین فیلم سینمایی در فضا، با بازگشت تیم روس به زمین، پایان یافت.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک هنرپیشه و کارگردان روس که برای ساخت نخستین فیلم سینمایی در فضا به ایستگاه بین المللی فضایی اعزام شده بودند، دیروز (یکشنبه، ۲۵ مهر) پس از ۱۲ روز به زمین بازگشتند.
اولگ نویتسکی، فضانورد، یولیا پرسیلد، هنرپیشه، و کلیم شیپنکو، فیلمساز، سوار بر موشک سایوز ام اس ۱۸ در یک منطقه دورافتاده خارج از قزاقستان غربی فرود آمدند.
داستان این فیلم که چالش (The Challenge) نام دارد درباره جراحی است که برای نجات جان یک فضانورد به ایستگاه بین المللی فضایی اعزام می‌شود. درباره بودجه صرف شده برای این پروژه اطلاعاتی منتشر نشده است.
سپتامبر سال گذشته (شهریور- مهر ۹۹) اعلام شد تام کروز و داگ لیمان، کارگردان ۵۶ ساله آمریکایی، برای سفر با موشک اسپیس‌ایکس به مقصد ایستگاه بین‌المللی فضایی به تاریخ اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر- آبان ۱۴۰۰) بلیت رزرو کرده‌اند. اما روسیه برای این که از قافله عقب نماند، اعلام کرد قصد دارد با کروز در این راه رقابت کند و به دنبال یک بازیگر زن است که در بالاترین ماجراجویی سینمایی تاریخ با آنها مشارکت کند.
با گذشت زمان کروز رقابت برای ساخت اولین فیلم در فضا را به روسیه واگذار کرد و تیم فیلم چالش ۵ اکتبر (۱۱ مهر ۱۴۰۰) و قبل از کروز به فضا اعزام شد. این تیم قبل از اعزام به فضا به مدت یک سال در مرکز آموزش فضانوردان یوری گاگارین مسکو تحت تعلیم بودند و حالا پس از بازگشت برای ریکاوری به مدت یک هفته در شهرک ستاره‌های روسیه سرخواهند کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *