13:04

پاکستان فیلم «تو را آنجا می‌بینم» را به دلیل ارایه چهره‌ای منفی از مسلمانان از تقویم اکران کنار گذاشت.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، هیات مرکزی بازبینی فیلم پاکستان فیلم «تو را آنجا می‌بینم» ساخته ایرم پاروین بلال فیلمساز پاکستانی-آمریکایی را به دلیل ارایه تصویری نامناسب از مسلمانان از تاریخ اکران فیلم در این کشور بیرون کشید.
این هیات فیلم را به دلیل آنچه از آن به عنوان «منعکس نکردن فرهنگ واقعی پاکستان و ارایه تصویری منفی از مسلمانان» یاد کرده نامناسب برای اکران تشخیص داد و افزود این فیلم برخلاف ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی پاکستان است.
این فیلم ابتدا قرار بود در بیست و هتفمین دوره رقابت فیلم‌های داستانی آستین در سال ۲۰۲۰ و پیش از شیوع کرونا شرکت کند ولی به دلیل کرونا اکران آن تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد و در پاکستان نیز قرار بود هفته آینده برای اولین بار روی پرده بود.
پرتره‌ای از ۳ نسل از یک خانواده مسلمان آمریکایی در این فیلم تصویر شده است. مجید که پلیسی در شیکاگو است و دختر ۱۲ ساله‌اش به نام دعا که به باله علاقه دارد، شخصیت‌های اصلی فیلم هستند. پس از مدت‌ها پدر وی از پاکستان به دیدارشان می‌آید. در همین زمان به مجید فرصت شغلی مهمی داده می‌شود و او از پدرش می‌خواهد به وی کمک کند تا با مسجد محلی ارتباط برقرار کند. در عین حال مخالفت‌های بابا با رقصیدن نوه‌اش برای دختر نوجوان سوال ایجاد می کند اما او در نهایت پسر و نوه‌اش را به مسجد می‌برد تا پیوندی بین آنها و دیگر پاکستانی‌ها برقرار کند.
بلال که با ساخت اولین فیلم بلندش با عنوان «جاش» در جشنواره‌های بین‌المللی سال ۲۰۱۳ با تحسین منتقدان روبه رو شده تاکید کرد که هدف اصلی‌اش از ساخت این فیلم نفی اسلام‌هراسی و دقیقاً ارایه تصویری مثبت از مسلمانان بوده و این فیلم با اکران در کشورهای خارجی با نظرات مثبت مسلمانان پاکستانی روبه رو شده است.
فاران طاهر بازیگر اصلی فیلم که در «مرد آهنی» هم بازی کرده نیز این تصمیم هیات نظارت پاکستان را نادرست خواند و گفت نباید مسایلی را که مهاجران پاکستانی در زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند بی‌اهمیت جلوه دهیم. آنها هر جا زندگی کنند با افتخار نمایندگان کشور خود هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *