نقش اصلی فیلم را رابرت داونی جونیور بازی خواهد کرد

2:47

بانی‌فیلم: کمپانی پارامونت قصد دارد تا فیلم سینمایی سرگیجه آلفرد هیچکاک را پس از گذشت ۶۴ سال از زمان ساختش، بازسازی کند. نقش اصلی فیلم را هم رابرت داونی جونیور بازی خواهد کرد.
به گزارش بانی‌فیلم به نقل از ورایتی، کمپانی پارامونت درصدد است با خرید امتیاز بازسازی فیلم کلاسیک «سرگیجه» ساخته آلفرد هیچکاک را پس از ۶۴ سال بار دیگر جلوی دوربین ببرد.

در گزارش ورایتی آمده: اگر می‌خواهید فیلمی را بازسازی کنید، چرا یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلم‌های ساخته شده را بازسازی نکنید؟
پارامونت پیکچرز امتیاز بازسازی فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی و کلاسیک «سرگیجه»(۱۹۵۸) آلفرد هیچکاک را خریداری کرده و جان فاکس از سوی کمپانی دیویس اینترتینمنت قرار است تهیه کندگی این فیلم را با بازی احتمالی رابرت داونی جونیور برعهده گیرد.
قرار است استیون نایت، خالق «پیکی بلایندرز»، فیلمنامه را بنویسد، اما با توجه به تعهد این نویسنده برای نوشتن فیلمنامه بدون عنوان «جنگ ستارگان» برای لوکاس فیلم، احتمالا زمان تولید با تاخیر انجام خواهد شد.
در فیلم اصلی «سرگیجه» جیمز استوارت در نقش جان «اسکاتی» فرگوسن، کارآگاه پلیس سانفرانسیسکو بازی کرده بود؛ کارآگاهی که به دلیل ترس از ارتفاع به دلیل سرگیجه شدید، بازنشسته می شود. او پس از اینکه برای دنبال کردن همسر یکی از آشنایانش، به نام مادلین (با بازی کیم نواک) استخدام می‌شود، شیفته او می‌شود، اما وقتی از برج یک کلیسا بالا می‌رود، ترسش او را ناتوان می‌کند و نمی‌تواند مادلین را نجات دهد. اما پس از گذشت مدتی همه چیز عجیب می‌شود!
«سرگیجه» زمانی که برای اولین بار در سینما اکران شد موفقیت چشمگیری نداشت و منتقدان را به دو گروه موافق و مخالف تقسیم کرد. اما ۲۲سال بعد در سال ۱۹۸۰ به عنوان یک شاهکار سینمایی شناخته شد.
این فیلم هیچکاک دو سال بعد در نظرسنجی بهترین فیلم‌های ساخته شده نشریه سایت اند ساند که هر ده سال یک بار انجام می‌شود، در جمع ده فیلم برتر سینما قرار گرفت و در سال‌های بعدی نیز همچنان سیر صعودی پیدا کرد و به جایگاه اول رسید.
نظرسنجی ورایتی به تازگی «سرگیجه» آلفرد هیچکاک را در در رتبه سی و دوم فهرست بهترین یکصد فیلم ساخته شده قرار داده است.
هنوز جزییاتی از عوامل اصلی این بازسازی منتشر نشده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *