11:53

در شب‌های قدر و سوگواری حضرت علی(ع) ویژه برنامه «باغ ارغوان»، «خانه دوست اینجاست»، «آیین حضور»، « نورباران»، «همای رحمت»، «نوبت  نوا»، «قرار آسمانی»، «ساده مثل صبح»  و « به نام عشق» از رادیو ایران پخش می‌شوند.
به گزارش رسیده، رادیو ایران در ایام شب های قدر و سوگواری شهادت حضرت علی (ع) ویژه برنامه «باغ ارغوان»، «خانه دوست اینجاست»، «آیین حضور»، « نورباران»، «همای رحمت»، «نوبت  نوا»، «قرار آسمانی»، «ساده مثل صبح»  و « به نام عشق» را تقدیم مخاطبان می کند.
این برنامه ها با این توضیحات پخش می شوند :
– «باغ ارغوان» از شنبه 11 اردیبهشت،  نواها و آیین های مناسبتی  را با اجرای مریم نشیبا و تهیه کنندگی ندا حاجی اسماعیلی ساعت 15:00 پخش می کند.
– «خانه دوست اینجاست» از شنبه 11 اردیبهشت با موضوع دوستی و احترام به اهل بیت با اجرای فاطمه آل عباس و تهیه کنندگی حسین معصومی ساعت 18:00 پخش می شود.
– «قرار آسمانی» ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان است که از شنبه 11 اردیبهشت با توجه به نزدیک شدن شب های قدر و شهادت حضرت علی(ع) متناسب با این روزها بعد از خبر ساعت 19:00 پخش می شود.
– «آیین حضور» درباره آیین ها و مراسم اقوام مختلف ایرانی در ماه مبارک رمضان، این برنامه از شنبه 11 اردیبهشت تا سه شنبه ساعت 21:45 از رادیو ایران پخش می شود.
– «نورباران» در شب های 19 ، 21 و 23 ماه مبارك رمضان از ساعت 23:00 پخش می شود.  موضوع اصلی «نورباران»  با توجه به منزلت شب های قدر توجه به راز و نیاز با خدا برای رسیدن به حال خوب می باشد و از بخش هایی چون نگاهی به ادعیه سفارش شده در ماه مبارك رمضان همچون دعای خمسه عشر و دعای مجیر ، جایگاه ارتباط با خدا در ادبیات معاصر و كهن ، گزارش های موضوعی و پخش مستقیم مراسم قرائت دعای جوشن كبیر تشكیل شده است. «نورباران» به تهیه كنندگی سعید مبشری اجرای حسن همایی ،كارشناسی حجت الاسلام خاكی  در شب های مبارك قدر به پیشگاه مردم مومن و دیندار ایران تقدیم می شود.
– «ساده مثل صبح» سه شنبه 14 اردیبهشت با اجرای حسین خدادبیگی ساعت 6:35 پخش می شود. این برنامه از حال و هوای شهرهای مختلف در سوگ حضرت علی(ع) می گوید.
– «نوبت نوا»  پخش موسیقی ها و مداحی های متناسب با سالروز شهادت حضرت علی(ع) است که این برنامه سه شنبه 8:30 از رادیو ایران پخش می شود.
– «به نام عشق» ویژه برنامه دیگری است که به مرور زندگی حضرت علی(ع) و اهل بیت ایشان می پردازد. این برنامه سه شنبه 14 اردیبهشت ساعت 9:00 به تهیه کنندگی مرضیه طبرستانی و اجرای فاطمه حاتمی پخش می شود.
– «همای رحمت» ویژه برنامه دیگری در خصوص فضایل اخلاقی حضرت علی (ع) است که سه شنبه 14 اردیبهشت ساعت 15:30 پخش می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *