11:23

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما بر اهمیت گفت‌وگو میان اهالی سینما و این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: در بحث اقتصاد سینما هیچ موضعی به جز حمایت از اهالی سینما ندارم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در این نشست صمیمانه با اشاره به اینکه ما معتقد به گفت‌وگو با اهالی فرهنگ و هنر و سینماگران هستیم، گفت: من به دلیل سابقه تدریس و حضورم در دانشگاه به گفت‌وگو اعتقاد بسیاری دارم، زیرا بسیاری از مشکلات صرفا با ایجاد فضای تعامل و گفت‌وگو قابل رفع شدن است.
رییس شورای هنر شورای انقلاب فرهنگی، با اشاره به اینکه ایجاد فضای تعامل دو سویه یکی از سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی در حوزه فرهنگ و هنر است، افزود: ایجاد فضایی آرام و به دور از حاشیه برای زمینه‌سازی تولید آثار در حوزه سینما از جمله اهداف ما در این وزارتخانه است.
وی با اعلام حمایت از حضور محمد خزاعی به عنوان رییس سازمان سینمایی گفت: تمام انتصابات در سازمان سینمایی بعد از منصوب شدن رئیس سازمان با نظر و تایید ایشان انجام شده است. ممکن است که ایشان با افراد درباره انتصابات گفت‌وگو کند، اما در نهایت نظر خود ایشان لحاظ می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با دفاع از اعضای شورای پروانه نمایش گفت: اکثر قریب به اتفاق اعضای این شورا دارای مدارج علمی بالا و تحصیل ‌کرده هستند و نگاه فرهنگی و هنرمندانه دارند و برخی از آنها حوزه سینما را شبانه‌روز پیگیری می‌کنند، دائم فیلم می‌بینند و نگاه علمی و هنرمندانه به آثار تولید شده در این حوزه دارند.
وی ادامه داد: از نام شورا مشخص است که تصمیمات آن توسط همه افراد گرفته می‌شود و تنها یک فرد در شورای پروانه نمایش تصمیم گیرنده نیست.
اسماعیلی با تاکید به لزوم حراست از سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در حوزه سینما گفت: اگر یک تهیه‌کننده و یا کارگردانی ۱۰ میلیارد هزینه می‌کند و یک فیلم سینمایی می‌سازد، نباید سرمایه این افراد برای رفتار یک بازیگر به خطر بیفتد.
وی ادامه داد: در طول ۸۰ روز حضورم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از ۱۲ سفر استانی رفتم و این سفرها و حتی دیدن یک تئاتر در شهرستان‌ها را مهم می‌دانم، زیرا معتقدم فعالیت‌ها و آثار هنرمندان جوان در دور افتاده‌ترین نقاط کشور باید از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمامی کشور عزیزمان ایران دیده شده تا انگیزه‌ای برای تلاش‌های آتی‌ ایشان شود.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه از نقد استقبال می‌کنیم، افزود: من به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده‌ام تا تلاش کنم مشکلات اهالی فرهنگ و هنر را رفع کنم و وظیفه خود می‌دانم تا با تلاشی مضاعف حتی اجازه ندهم فعالیت‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور لحظه‌ای متوقف شود.
وی در ادامه بر لزوم ایجاد نهضت تولید در فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: ما باید میزان تولیدات خود را افزایش بدهیم و هیچ اشکالی ندارد که تعداد فیلم‌های تولید شده در سال افزایش پیدا کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پروژه‌های عمرانی مختلفی در بخش فرهنگ و هنر در شهرهایی مانند خرم‌آباد، شیراز، سمنان، زنجان و… از سال‌های قبل ساخت‌شان آغاز شده که با جدیت پیگیر هستیم تا به سرانجام برسد. همچنین برنامه ما این است که در پایان ۴ سال مدیریت فرهنگی در همه استان‌های کشور حداقل یک هنرستان هنری دخترانه و پسرانه تاسیس کرده باشیم.
اسماعیلی درباره پروژه‌های درحال ساخت در حوزه فرهنگ، گفت: پروژه‌ها را تکمیل می‌کنیم، اما قطعا مدیریت و امور اجرایی آنها را به خود هنرمندان و مدیران فرهنگی متعهد به آرمان‌های انقلاب در بخش خصوصی خواهیم سپرد، زیرا ما قرار نیست بنگاه‌داری کنیم. دولت باید در بخش هنر پروژه‌ها را تکمیل کند و هنرمندان را دعوت کند تا آنها مدیریت کنند.
وی ادامه داد: من از رییس سازمان سینمایی می‌خواهم که درباره مباحث مهمی همچون بحث مالیات، کارگروه‌های مشترکی را با نمایندگان اهالی سینما تشکیل بدهند و پیشنهادات خود را مطرح کنند و من نیز قطعا آنها را به دولت خواهم برد و از آنها دفاع خواهم کرد و در بحث اقتصاد سینما هیچ موضعی به جز حمایت از اهالی سینما ندارم.
وزیر فرهنگ و ارشاد درباره ساخت فیلم و سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی و مشکلات و موانع احتمالی که در این زمینه وجود دارد، افزود: در این خصوص به زودی با پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما گفت‌وگو خواهیم کرد تا راه‌حلی برای رفع موارد موجود پیدا شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *