مشکل این است که ما مجوز می‌دهیم اما یک چیز دیگری ساخته می‌شود

20:42

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شبکه نمایش خانگی را فرصتی مغتنم و ظرفیتی برای تقویت اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و بر حمایت همه جانبه این نوع نمایش فیلم برای آحاد مردم تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی نقش آفرینی شبکه نمایش خانگی در تقویت بخش مهمی از اقتصاد فرهنگ و هنر را بی بدیل دانست و تاکیدکرد: باید شبکه نمایش خانگی تقویت و همواره مورد حمایت قرار گیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مشکل ما این است که مجوز می‌دهیم اما یک چیز دیگری ساخته می‌شود، از این رو باید در زمینه هایی که دچار ابهامات قانونی هستیم، اینگونه موارد برطرف شود؛ مخالف این هستم که ما محدودیت‌های غیرقانونی اعمال کنیم؛ البته سازندگان هم باید رعایت کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش تر همچنین در گفت‌وگویی تاکید کرد: من حامی نمایش خانگی و عزیزانی هستم که در این حوزه فعالیت می کنند و با اعمال محدودیت‌های غیرقانونی هم مخالفم.
اسماعیلی همچنین درباره اظهارات برخی منتقدان به واگذاری سیاست‌گذاری‌های شبکه نمایش خانگی به صداوسیما هم اظهار داشت: در این زمینه دچار ابهامات قانونی هستیم که ابهامات باید برطرف شود، به همین دلیل ما اخیراً جلسه مفصلی با رئیس سازمان صداوسیما داشتیم که بسیار خوب بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پیش‌نویسی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده کرده و روی آن صحبت شده است؛ از این رو خدمات نهایی کار انجام می‌شود و هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم سازمان صداوسیما و هم دولت بنایش این است که حوزه تفریحات و مسائل مرتبط با اوقات فراغت مردم به بهترین نحو پر شود و چه اشکالی دارد یک بخشی از این کار را نمایش خانگی انجام دهد.
وی تاکید کرد: ما باید به یک چارچوب روشن برسیم و فکر می‌کنم این کار نیازمند یک همکاری همه‌جانبه بین ما و نهادهای نظارتی، هدایتی و تنظیم‌گر با عزیزان در این حوزه و تهیه‌کنندگان است. ان‌شاءالله بتوانیم به وفاقی برسیم تا دیگر از این اخبار منفی در این کار نداشته باشیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اعتراض برخی از سازندگان اثر در شبکه نمایش خانگی به کوتاه کردن آثارشان، گفت: چنین چیزی نبوده است، اگر هم بوده موردی است، مشکل ما این است که مجوز می‌دهیم اما یک چیز دیگری ساخته می‌شود.
وی تاکیدکرد: من معتقدم نمایش خانگی باید تقویت شود، مردم آن را پذیرفته‌اند و چیزی که مورد پذیرش مردم است را نباید بر هم بزنیم بلکه باید آن را بپذیریم. اگر جایی خطایی وجود دارد جلویش را بگیریم باز هم تکرار می‌کنم من با نمایش خانگی موافق هستم.
پیش تر معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: گرچه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم‌افزایی بین ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف موجب رشد و تعالی بیشتر در این فضا می‌شود اما تفکیک مسئولیت‌ها و پذیرش آن از سوی مدیران مسئول نیز جزو ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است.
سید محمدهاشمی ضمن تأکید بر لزوم توجه به مطالبات جامعه، مردم و خانواده سینِما در این عرصه اظهارداشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی تقریباً از دو سال پیش نه تنها هیچ نقشی در عرصه تولیدات سریال‌ها و محتوای پلتفرم‌ها ندارد بلکه هیچ مسئولیتی هم در نمایش آثار و نظارت بر آنها هم ندارد، به همین دلیل انتظار می‌رود مسئولین مرتبط در چنین مواقعی که اعتراض یا حساسیت آحاد جامعه برانگیخته شده است، شفاف‌سازی و پاسخگویی لازم را انجام دهند و احیانا اگر قانون‌گریزی از سمت پلتفرم‌ها در خصوص نظارت پذیری رخ داده است، ضمن اطلاع رسانی به مردم از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *