17:54

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در راس امور وزارتخانه‌ متبوع و سایر دستگاه‌های دولتی است، گفت: در دولت مردمی قرآن، تعالیم قرآنی و فرهنگ آن را در صدر وظایف خود قرار داده‌ایم، توسعه و ‌گسترش قرآن ماموریت مهم دولت است و به تاسی از رهبر معظم انقلاب که سالیان سال است روز اول ماه رمضان با خانواده قرآنی دیدار و نکاتی را بیان می‌کنند وظیفه خود را تحقق بیانات ایشان قرار داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی -وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- بعد از ظهر امروز شنبه (۱۲فروردین‌ماه) در مراسم افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه قرآن‌کریم و مراسم بیست‌وهشتمین آیین تکریم از خادمان قرآن کریم که در مصلای تهران برگزار شد با اشاره اینکه ما در دولت مردمی، مأموریت خود در حوزه فرهنگی را عبور انقلاب اسلامی از مرحله دولت اسلامی به مرحله جامعه اسلامی‌ می‌دانیم، اظهار کرد: در دوازده فرودین‌ماه جمهوری اسلامی تثبیت شد و سپس قانون اساسی تدوین و دولت اسلامی شکل پیدا کرد.

وی افزود: ‌در طلیعه گام دوم انقلاب دولت مردمی در حوزه فرهنگ وظیفه خود را عبور از دولت اسلامی و رسیدن به جامعه اسلامی‌ و تحقق تمدن اسلامی می‌داند و در این مسیر قرآن در راس امور است و عقب گرد و ارتجاع در این‌ مسیر نداریم و بازگشت به برهنگی ارتجاع است و ‌در این مسیر نورانی راهی ندارد و جامعه هر روز باید به سلوک دینی بیشتر برود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در دولت مردمی قرآن، تعالیم قرآنی و فرهنگ آن را در صدر وظایف خود قرار داده‌ایم. توسعه و ‌گسترش قرآن ماموریت مهم دولت است و به تاسی از رهبر معظم انقلاب که سالیان سال است روز اول ماه رمضان با خانواده قرآنی دیدار و نکاتی را بیان می‌کنند وظیفه خود را تحقق بیانات ایشان قرار داده‌ایم. رهبر انقلاب در همین دیدار فرمودند هر مسجد را پایگاه ترویج قرآن را قرار دهید و ما بلافاصله بعد از این بیانات از طریق دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کار را آغاز کردیم، در حال حاضر ۲۶هزار کانون داریم که امسال به پایگاه‌های قرآنی تبدیل خواهد شد. علاوه بر این، هر معاونت ما در وزارتخانه متبوع برای تحقق فرهنگ قرآنی باید برنامه داشته باشد و پس از چند ماه اقدامات ارزیابی خواهد شد.

اسماعیلی بیان کرد: جدای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با توجه به اهتمام دولت به موضوع قرآن و مسجد وظایف دستگاه‌های دولتی برای ترویج فرهنگ قرآنی‌ را مشخص کرده و در دوره‌های زمانی مشخص اقدامات ارزیابی و به آقای رییس جمهور ارائه می‌دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در سی‌امین دوره نمایشگاه قرآن کریم نیز جلوه ویژه‌ای به بخش‌های مختلف داده شده است. در این دوره ۴۹بخش و کمیته فعالیت خواهند داشت. همچنین ۲۱ کشور میهمان بخش بین‌الملل ما خواهند بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی گفت‌وگوهای قرآنی ‌تهران خبر داد و گفت: این گفت‌وگوها در حال راه‌اندازی است، امسال فضای نمایشگاه از ۴۵ هزار متر به ۷۵ هزار متر افزایش پیدا کرده و غرفه‌های دهه هشتادی و نودی را با محوریت موسسات قرآنی خواهیم داشت.

اسماعیلی اضافه کرد: ۳۰۰۰ مجوز قرآنی در سال گذشته از سوی وزارت فرهنگ صادر شده است. گام‌های بلندی با همت دولت و مجلس برداشته شده و در بودجه ۱۴۰۲ نیز ورداختن به این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح بشری در سال پیش ۵۰۰۰ مربی قرآنی پرورش دادیم، ابراز کرد: جامعه اسلامی ما افتخارش به تعالیم قرآنی است و روستاهایی در کشور داریم که بیش از ۳۰۰ بانو حافظ قرآن دارند و امید است در دولت مردمی این‌ مسیر قرآنی با قوت ادامه پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *