دولت به شبکه‌ نمایش خانگی نگاه حمایتی دارد

15:18

وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت به شبکه‌ نمایش خانگی نگاه فرصت‌محور و حمایتی دارد، گفت: ما تابع قانون هستیم و برای حل مشکلات این حوزه در نهادهای بالادستی در حال مذاکره هستیم.
محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایرنا درباره فعالیت شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: دولت به شبکه‌ نمایش خانگی نگاه فرصت‌محور و حمایتی دارد، البته این مجموعه‌ها هم مانند سایر حوزه‌ها ممکن است، اشکالاتی داشته باشند، ما هم قبول داریم، اما برطرف خواهد شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با دوستان در صدا و سیما به دنبال حل مشکلات هستیم، در نهادهای بالادستی مذاکره کردیم، مشکلات در حال حل شدن است. ما تابع قانون هستیم، امیدواریم هر آنچه که اتفاق می‌افتد به نفع رونق بیشتر فعالیت‌های اصحاب فرهنگ و هنر باشد و فناوری‌های نوین هم در جامعه فرصت توسعه و ارتقاء را داشته باشند.
اسماعیلی درباره اختصاص ۲ درصد بودجه هزینه‌ای دستگاه برای فعالیت های فرهنگی گفت: در جلسه هیات دولت بند ز تبصره ۹ که امکان جدیدی را برای ارتقا فعالیت‌های فرهنگی، هنری، دینی، قرآنی و گردشگری در جامعه ایجاد می‌کند، بررسی و با اجماع به تصویب رسید تکلیف قانونی بود که آیین‌نامه آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مطرح شد و آقای رئیس‌جمهوری مانند همیشه از حوزه فرهنگ و هنر پشتیبانی کامل کردند و که تحقق مرجعیت بخشی به حوزه فرهنگ در دولت است،
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دولت به رغم آنکه دچار مشکلات اقتصادی است و بر مدیریت این حوزه برای عبور از پیچ اقتصادی تمرکز دارد، به همان اندازه به حوزه فرهنگ و هنر هم توجه دارد. از آقای رئیس‌جمهوری و هیات دولت تشکر می‌کنم و امیدوارم این مصوبه به خوبی اجرا شود تا گشایش‌های مهمی در اعتبارات حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و دینی ایجاد شود.
گفتنی‌ست براساس بند (ز) تبصره (۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، دستگاه‌های اجرایی مجازند تا (۲) درصد از بودجه هزینه ای خود را در راستای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، مطبوعاتی، رسانه ای، نوین، نشر و کتاب و گردشگری و صنایع دستی هزینه نمایند که آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و به تصویب هیئت وزیران رسید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *