20:52

وزیر ارشاد با بیان اینکه خانواده سینما دو قطبی شدنی نیست، تاکید کرد: همه زیر چتر واحدی هستیم و ما هم در خدمت همه هنرمندان هستیم به این دو شرط که معتقد به نظام و قانون باشند.
به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) عصر امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه با حضور در پردیس سینمابی ملت و در جمع خبرنگاران درباره اینکه بعضی از هنرمندان سینما جشنواره امسال را تحریم کرده‌اند، گفت: جشنواره فیلم فجر، سازمان سینمایی و وزارت ارشاد به همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای تعلق دارند. همه هنرمندان با هر سلیقه‌ای جزو این خانواده هستند و ما هم آماده شنیدن حرف‌های آنان هستیم و از همه آنها که این کار، هویت و عشق و علاقه شان است، می خواهیم با همین علاقه و همیت به کار خود ادامه بدهند.
او با بیان اینکه خانواده سینما دو قطبی شدنی نیست، ادامه داد: همه زیر چتر واحدی هستیم و ما هم در خدمت همه هنرمندان هستیم به این دو شرط که معتقد به نظام و قانون باشند.
اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره به خطر افتادن بخشی از هنرمندان در پی فضاسازی‌های فعلی و برنامه وزارت ارشاد گفت: خدمت شما و اهالی سینما گفتم که عده‌ای نباید با سیاسی کاری معیشت اهالی سینما را به گروگان بگیرند. این خطرناک است و با آن مخالفیم؛ به همین دلیل فضا را برای کار جمعی اصحاب سینما فراهم کرده ایم. کار را با همین روش ادامه خواهیم داد و اجازه نمی‌دهیم که سینما را با بازی‌های سیاسی به گروگان بگیرند.
وی درباره تلاش عده ای برای کم رونق جلوه دادن جشنواره امسال هم گفت: عدد و رقم ها باید صحبت کنند. امروز آقای خزاعی و آقای امینی با عدد و رقم نشان دادند که میزان حضور مردم به مراتب از سالهای گذشته وسیع تر بوده است.
اسماعیلی اضافه کرد: در تئاتر چنان استقبال صورت گرفت که مردم در سالن‌های اجرا روی زمین نشسته بودند و وقتی این موضوع را در هیات دولت توضیح دادم که یکی دو عکس از افتتاحیه جشنواره را نشان داده بودند اما بعد مشخص شد که استقبال گسترده‌ای رخ داده است. در سینما هم همین است. امروز می‌بینیم در شهرستانها چه استقبالی صورت گرفته و همراهی مردم را در سینماهای تهران هم می‌بینیم. عدد اشغال صندلی‌ها بسیار بالاست و این نشان می‌دهد مردم اهل قهر با سینما نیستند، بلکه با سیاستهای خوبی که اتفاق افتاده و فیلمهای خوبی که به جشنواره امسال رسیده فضای الفت و همبستگی را بین خانواده سینمایی و خانواده‌ها ایجاد کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره عفو رهبری و تاثیر آن بر وضعیت سینماگران و تصمیمات وزارت ارشاد در این زمینه گفت: از همان روزهای اول گفتم اگر کسی اشتباهی مرتکب شده باشد، فضا بسته نشده و ما از بازگشت همه هنرمندان استقبال می‌کنیم. هنرمندان برای مردم کشور لحظات خوبی آفریدند و اگر هم جایی دچار لغزش یا خطایی شده‌اند ما در وزارت ارشاد بنا داریم فضا را باز کنیم تا همه کسانی که علاقه‌مند هستند، بدون دغدغه کار کنند.
او با ابراز خرسندی از برگزاری همزمان بخش بین الملل با بخش ملی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: امسال الحمدالله بخش بین الملل درخشیده در حالی که سال‌های قبل به دلیل تفکیکی که وجود داشت، اصلا دیده نمی‌شد ولی با تدبیر خوبی که آقای خزاعی و آقای امینی در پیش گرفتند، مهمان‌های خارجی قابل توجهی داریم و بخش بین الملل پر رونق است. فکر می کنم با این همزمانی، سالهای آینده بخش بین الملل جشنواره درخشش بیشتری هم خواهد داشت.
اسماعیلی خطاب به هنرمندان گفت: این درخواست را دارم که در حوزه سینما قهر نداریم. جشنواره متعلق به خودتان است و ما هم در خدمت همه اهالی سینما هستیم.
وزیر ارشاد به حضور قابل توجه فیلمسازان اول هم اشاره کرد و گفت که مشارکت آنها نشان دهنده زنده و جوان بودن سینمای ایران و نشانگر امیدواری هر چه بیشتر به این سینما است.
در بازید وزیر ارشاد از پردیس ملت (سینمای رسانه)؛ محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر، او را همراهی کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *