مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره موضوع گشت ارشاد/ اِشکالات برطرف می شود؟

13:52

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه درباره گشت ارشاد در مرحله ابلاغ دارد.
محمدمهدی اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، درباره لزوم اصلاح روش های گشت ارشاد، اظهار کرد: این مساله می تواند مورد بحث و نقد قرار بگیرد. در موضوعات روشی، باب گفت‌وگو باز است. هر قانونی تا قانون است، همه باید تبعیت کنند ولی در عین حال می‌توان بررسی کرد ، نقد و اصلاح کرد این هیچ ایرادی ندارد در این موضوع هم شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماه های اخیر وارد کار شده و مصوبات خوبی دارد و فکر می کنم با ابلاغ نهایی این مصوبات، شیوه های جدیدی را در این عرصه خواهیم داشت.
وی افزود: این موضوعات وانتقاداتی که در گوشه و کنار شنیده می شود و حق هر کسی هست را ما به رسمیت می‌شناسیم و هر ایرانی نسبت به قوانین می‌تواند نقد داشته باشد و بیان کند، قانون تا قانون است باید اجرا شود اما امکان جایگزینی داد در شورای عالی انقلاب فرهنگی ماه‌هاست بررسی انجام شده به روش ها ی جدیدی دست پیدا کردیم و در حال حاضر تقریبا در مسیر ابلاغ نهایی به نیروی انتظامی است، البته این موضوع ربطی به قضایای اخیر نداشته است و در خرداد و تیر وزارت فرهنگ، وزارت کشور، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط بررسی های خود را انجام دادند. الان یک مصوبه جدیدی در شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسیر ابلاغ است . فکر می کنم با این مصوبه، بسیاری از این انتقادات و اشکالات موجود مرتفع می شود و ان شاء الله فضای همدلی بیشتر را در اجرای قانون خواهیم داشت.
وی ادامه داد: این بحث که ما در روزهای اخیر در گوشه و کنار کشور می بینیم ارتباط چندانی با این موضوع ندارد این بحث چه ربطی به خدشه به امنیت مردم یا وحدت ملی دارد؟ صدا و سیما و روزنامه های ما تیتر می زنند نقد می کنند مگر کسی با اینها مخالف است؟! هر کسی می تواند حرف بزند و نقد کند قانون تا زمانیکه قانون است برای همه لازم الرعایه است و لازم الاتباع است، اما ما بسیاری از قوانین را داشتیم که بعد از آسیب شناسی به نوع جدیدی رسیدیم .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا روش های گشت ارشاد اصلاح خواهد شد، تاکید کرد: نگفتم روش گشت ارشاد اصلاح می شود. الان در پلیس این موضوع به گشت امنیت اخلاقی تغییر نام پیدا کرده است. پلیس قانون خود را دارد که آن را اجرا می کند. شورای عالی انقلاب فرهنگی در شیوه های نوینی به کار می گیرد تا حداکثر رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *