12:07

بانی‌فیلم: شب گذشته و پس از آزادی جعفر پناهی از زندان، این خبر در رسانه‌های خارجی هم بازتاب داشت.
هالیوود ریپورتر،‌ ایندی‌وایر و سایت فستیوال کن هر کدام مطالبی را در باره خروج پناهی از زندان اوین منتشر کردند.
هالیوود ریپورتر نوشت: فیلمساز برنده جایزه «تاکسی» و «بدون خرس» در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده بود از زندان آزاد شد.
اسکات راکسبرو نویسنده این رسانه سینمایی در گزارش خود نوشته است: جعفر پناهی، فیلمساز سرشناس و مخالف سیاسی ایران، روز جمعه پس از ماه ها پشت میله های زندان از زندان آزاد شد. خبر آزادی پناهی که اولین بار توسط روزنامه‌نگار مستقل ایرانی منصور جهانی گزارش شد، اندکی پس از آن منتشر شد که پناهی، کارگردان فیلم‌های دایره، تاکسی و بدون خرس اعلام کرد که در اعتراض به ادامه حبس خود دست به اعتصاب غذا زده است.
در ادامه این گزارش آمده: حبس پناهی توجه جشنواره‌ها و فعالان بین‌المللی فیلم را به خود جلب کرده بود، زیرا سرکوب صنعت سینمای ملی و تظاهرات ادامه‌دار پیرامون حقوق زنان در ایران را روشن کرد.
گزارشگر هالیوود ریپورتر سپس شرحی از واکنش‌های فستیوال‌ها از جمله به فستیوال برلین نسبت به زندانی شدن پناهی ارایه داده است.
ایندی‌وایر هم در همین باره نوشت:
جعفر کارگردان «بدون خرس» پس از بازداشت از ژوئیه 2022 با موفقیت از زندان آزاد شد.
پناهی که اخیراً در اعتراض به حبس خود اعلام اعتصاب غذا کرده بود، پس از تحقیق درباره دستگیری فیلمسازان محمد رسول اف و مصطفی آل احمد در پی اعتراض رسانه های اجتماعی این دو فیلسماز به فروریختن ساختمانی [متروپل آبادان] که منجر به کشته شدن 40 نفر شد، بازداشت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *