9:31

هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان آنکه اتفاقات اخیر الفت و همراهی مردم را به خطر انداخته است تصریح کرد: در عرصه فرهنگ و هنر هم، جاسوس‌هایی مانند علیرضا اکبری داریم که مورد رصد نیروهای امنیتی هستند.
به گزارش ایرنا، نشست خبری چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر صبح امروز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه با حضور کوروش زارعی دبیر جشنواره؛ کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نصرالله قادری مشاور عالی جشنواره؛ مصطفی موتورچی دستیار ارشد دبیر جشنواره؛ امین رهبر مدیر بخش رادیو تئاتر؛ صادق رشیدی مدیر بخش پژوهش؛ ایوب آقاخانی دبیر بخش نمایشنامه‌نویسی؛ داریوش نصیری دبیر بخش تئاتر خیابانی؛ حسن رونده دبیر بخش استان‌ها و مرتضی منصوری مدیر بخش بین‌الملل در تالار رودکی برگزار شد.
در ابتدای این مراسم هوشنگ توکلی هنرمند با سابقه تئاتر گفت: گزارشی را قبل از کرونا خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم و اعلام کردیم سالانه یک میلیون فارغ‌التحصیل در عرصه تئاتر داریم که شگفت‌انگیز است. این گزارش پنهان مانده و علیرغم تأکید رهبری در این باره صحبت نشده است.
این تحریم‌های بچه‌گانه و احمقانه و اهانت‌هایی که به هنرمندان می‌شود رفتارهای آنارشیستی است
توکلی در ادامه با اشاره به اعدام علیرضا اکبری به‌عنوان یک جاسوس گفت: این اقدام گشایشی در حوزه دیدگاه‌های نظام ایجاد کرد. تا دلتان بخواهد از این جاسوس‌ها در ۴۰ سال اخیر داشته‌ایم. در عرصه فرهنگ و هنر هم از این جاسوس‌ها داریم که مورد رصد نیروهای امنیتی هستند. اتفاقات اخیر الفت و همراهی مردم را به خطر انداخته است.
وی یادآور شد: در دوران انقلاب کارهای زیادی در حوزه هنر و تئاتر انجام شده است. هنرمندان باید وظایف خود را انجام دهند و مخاطب تصمیم می‌گیرد که به تماشای آثار بنشیند. این تحریم‌های بچه‌گانه و احمقانه و اهانت‌هایی که به هنرمندان می‌شود رفتارهای آنارشیستی است.
توکلی ادامه داد: خیلی خوشحالم که در این سن شاهد برگزاری جشنواره چهل و یکم تئاتر فجر هستم که پر بار است.
هنرمندان ما مثل باقی مردم در فقر زندگی می‌کنند ولی اگر دغدغه مالی این عزیزان برطرف نشود و مورد حمایت مسئولان قرار نگیرند احتمال آن هست که فعالیت آن‌ها به انحراف کشیده شود
چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری کوروش زارعی از اول تا ۱۲ بهمن ماه با حضور ۱۰۴ گروه نمایش داخلی و بین‌الملل در تهران برگزار خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *