محمد ‌علیدادی کارگردان نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ»:

15:47

محمد ‌علیدادی کارگردان نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» با اشاره به اینکه این روزهای تئاتر که بیش‌ازپیش چشم‌انتظار مخاطب است و به حمایت مدیران، هنرمندان پیشکسوت و اقشار مختلف مردم نیاز دارد، گفت: «تئاتر یک هنر انسان‌ساز و تأثیرگذار در زندگی انسان‌هاست و توانایی اثرگذاری در بهبود شرایط جامعه را دارد.»
به گزارش سایت ایران تئاتر، نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» نوشته محمدامیر یاراحمدی به کارگردانی محمد ‌علیدادی و تهیه‌کنندگی مهدیه قره‌باغی تا بیست و پنجم آبان در تماشاخانه اهورا میزبان مخاطبان خواهد بود.
محمد ‌علیدادی کارگردان نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» درباره این روزهای تئاتر گفت: «تئاتر یک هنر انسان‌ساز و تأثیرگذار در زندگی انسان‌هاست و توانایی اثرگذاری در بهبود شرایط جامعه را دارد، از دیرباز یکی از عناصری که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی باشد تئاتر بوده و این امر به‌کرات در طول تاریخ در جوامع بسیار اثبات شده است. وظیفه هنرمندان در این شرایط روشن نگه‌داشتن چراغ تئاتر است.»
علیدادی ادامه داد: «این روزها تئاتر بیش‌ازپیش چشم‌انتظار مخاطب است و به حمایت مدیران، هنرمندان پیشکسوت و اقشار مختلف مردم نیاز دارد چون نمایش با نفس گرم بیننده‌اش تکمیل می‌شود و بدون حضور مخاطب هیچ مفهومی ندارد.»
کارگردان «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» از حضور و استقبال از این نمایش گفت: «خداراشکر استقبال مخاطبان از نمایش «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» بسیار خوب بوده است.»
محمد علیدادی درباره موضوع این نمایش توضیح داد: «این نمایشنامه درباره داستان خانه، خاندان و سرنوشت سه زن بیوه محمدتقی خان، بعد از مرگ اوست که در مواجهه با پیشکار دغل‌باز، ریاکار و چپاولگر مرد خانه قرار می‌گیرند. زنان در سه رده سنی نشانگر سه نسل جامعه هستند و خرس این داستان نماد قدرت خارجی بیرونی است که در پشت پرده اوضاع را کنترل می‌کند.»
علیدادی ضمن تشکر از نویسنده نمایش گفت: «استاد محمدامیر یار‌احمدی نویسنده «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» به گروه ما خیلی لطف داشتند و با راهنمایی در اجرای نمایش برای ما آرزوی موفقیت کردند و اجازه متن را به ما دادند.»
مهدیه ‌قره‌باغی، پرند ‌کانطوری، نگار ‌سلطانی، سمیه ‌قدیمی، معصومی، علی دولتی، ابوالفضل یوسفی، احمد زارع، حسام قهوه‌چی و آریو امیری بازیگران این نمایش هستند.
در خلاصه این اثر نمایشی آمده است: «بگم چه خوابی دیدم… خواب دیدم تو اتاق پنج‌دری خواب بودم، نمیدونم تو خواب چه خوابی می‌دیدم اما هرچی بود تو خواب ناله می‌کردم ناغافل یکی تو گوشم گفت چیه نیم‌تاجکم؟ چرا ناله می‌کنی؟ هولی از خواب پریدم… دیدم جناب مم‌تقی‌خانه، گفتم نیم‌تاج الملوک تصدقتون از وقتی شما رفتین من یه خواب خوش ندیدم گفت می‌خوای یه خواب خوش ببینی؟ چشمامو بستم… دست کشید به پیشونیم یه وقت چشم باز کردم دیدم خونه عین روز روشنه اما دورتادورم تا چشم کار می کنه پر از گربه کوره‌ست…»
نگین ‌سلطانی (منشی صحنه)، احمد ‌زارع (دستیار کارگردان)، امیر گوئینی، دریا قاسمی، علی ملایجردی (موسیقی)، امیرعلی عمادی، محمد صفری، پیمان قاسمیانی (تیزر و عکس)، محمد ‌علیدادی (طراح دکور)، غزل ‌محمدی (طراح گریم)، مریم خرد، هلیا ‌شکری (طراح لباس و اجرای لباس) و نجمه دستورانی (گرافیست) از دیگر عوامل این اثر نمایشی به شمار می‌آیند.
مخاطبان می‌توانند بلیت این نمایش را که تا بیست و پنجم آبان ماه ساعت ۱۹ در تماشاخانه اهورا روی صحنه است با مبلغ 90 هزار تومان از سایت تیوال تهیه کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *