13:09

حسن ارژنگ‌نژاد مجسمه‌ساز برجسته کشور به علت مشکل ریه در بیمارستان بستری شد .
به گزارش ایرنا سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت خبر از بستری شدن حسن ارژنگ‌نژاد هنرمند پیشکسوت مجسمه‌سازی به علت مشکل ریه در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ابن‌سینا تهران داد.
عظیمی با اشاره به روند درمان ارژنگ‌نژاد اضافه کرد : در حال حاضر سطح هوشیاری استاد خوب و روند درمان ایشان طبق روال در حال انجام است . و در موسسه هنرمندان پیشکسوت از طریق بیمارستان و خانواده این هنرمند پیگیر روند درمان او هستیم.
حسن ارژنگ‌نژاد چهارم دی‌ماه سال ۱۳۰۰ در شهر مشهد زاده شد. او از دوازده سالگی در کارگاه غلامرضا رحیم‌زاده ارژنگ که پسر خاله‌اش بود، مشغول به کار شد و اولین کار او نمای بانک ملی بود. او به همراه اسماعیل ارژنگ در پروژه‌های مختلف زیباسازی شهر تهران نظیر تندیس نبرد گرشاسب با اژدها واقع در میدان باغشاه و نقش برجسته بهرام‌ گور و خسرو پرویز در کاخ سفید واقع در کاخ سعدآباد با غلامرضا رحیم‌زاده ارژنگ همکاری داشتند.
از دیگر آثار او می‌توان به تندیس ۱۲ تن از بزرگان ایرانی (مانند اشک اول، نادر شاه افشار، یعقوب لیث صفاری و …) در پارک ملت مشهد، نیم‌تنه یپرم‌خان در موزه کلیسای ارامنه در جلفای اصفهان، نیم‌تنه جبار باغچه‌بان در مدرسه ناشنوایان تهران، نیم‌تنه لیمجی مانوکچی زرتشتی (بانی معافیت زرتشتیان از پرداخت جزیه در زمان شاه عباس دوم) در مدرسه انوشیروان تهران، نقش‌ برجسته بهرام‌ گور و خسروپرویز در ورودی کاخ ابیض و مجسمه حیوانات در محوطه دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران اشاره کرد.
استاد سید حسن ارژنگ‌نژاد مدرک درجه یک هنری دارد و از ابتدای فعالیت مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به عضویت آن درآمده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *