14:45

بانی‌فیلم: با وجود اینکه هنرمندان عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا با حضور در صف همدردی با مرگ مهسا امینی هموطن کرد، تاسف خود را از بروز چنین حادثه‌ای اعلام کنند، برخی رسانه‌های اصولگرا ضمن بیان انتقادهای شدید از این هنرمندان، خواستار ورود محاکم قضایی به این موضوع شده‌اند.
همشهری روزنامه وابسته به شهرداری تهران امروز در گزارشی حمایت شخصیت‌هایی مانند علی کریمی و مهران مدیری از اعتراضات مردمی را مورد انتقاد قرار داد و از مهرانمدیری با عنوان «نان را به نرخ روزخور» نام برد!
امروز و همزمان با پست اعتراضی هومن سیدی که با انتشار عکسی از خودش هنگام دریافت جایزه از حسن روحانی، همدردی خود را با مردم اعلام کرده بود، خبرگزاری اصولگرای فارس در گزارش‌هایی ضمن دعوت قوه قضاییه برای ورود به موضوع حمایت هنرمندان از مردم، با انتشار عکسی از مهران مدیری از او انتقاد کرد.
فارس با استناد به ویدیوی منتشر شده از سوی مهران مدیری که از صداوسیما خواسته بود به هیچ شکلی تصویری از او را پخش نکنند. این امتناع مدیری را فرصتی برایتلویزیون ارزیابی کرد تا صداوسیما بتواند در برنامه‌هایش با دوری از سلبریتی‌ها،چهره‌های جدیدی را معرفی کند.
به نظر می‌رسد با ادامه اعتراض‌ها و اعلام حمایت‌ از سوی هنرمندان دیگر، باید منتظر گزارش‌های جدید رسانه‌های اصولگر بود علیه هنرمندانی بود که به گفته‌ این رسانه‌ها، «سلبریتی‌های فرصت‌طلب» هستند!
نکته قابل توجه در مورد برخی از فعالان سینما که اعتراض و همدردی‌شان را تنها در قالب یک استوری اینستاگرامی اعلام کرده‌اند، این است که رسانه‌های اصولگرا هیچ انتقادی را مطرح نکرده‌اند. از جمله این هنرمندان می‌توان به محمدرضا گلزار، رضا عطاران و… اشاره کرد.
گفتنی‌ست تاکنون هنرمندان زیادی از جمله، اصغر فرهادی، داریوش مهرجویی، همایون شجریان، مسعود کیمیایی، مهران مدیری، محسن چاووشی، شهاب حسینی، هومن سیدی، نوید محمدزاده، کتایون ریاحی و… با انتشار یادداشت‌ها یا ویدیو‌هایی ضمن همدردی از حادثه مرگ مهسا امینی، حمایت خود را از اعتراضات مردمی اعلام کرده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *