10:39

یک موزه فلسطینی و موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن، برای ترمیم منسوجات و صنایع دستی فلسطین، با یکدیگر همکاری می‌کنند.
به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، بعد از تصمیم یونسکو مبنی بر قرار گرفتن منسوجات فلسطینی در فهرست میراث فرهنگی ناملموس، یم کوزه فلسطینی با همکاری موزه انگلیسی ویکتوریا و آلبرت، بر آن شدند تا دست دوزه‌های قدمت دار فلسطین را ترمیم و نگهداری کنند.
موزهٔ ویکتوریا و آلبرت (به صورت مختصر V & A وی اِی) در لندن، انگلستان از برترین موزه‌های جهان به جهت داشتن ذخایر غنی آثار هنری و بزرگ‌ترین موزهٔ جهان از نظر هنرهای تزئینی است.
حالا موزه ویکتوریا و آلبرت و موزه فلسطینی، اعلام کرده‌اند که در این راستا اولین استودیو ترمیم منسوجات فلسطینی را راه اندازی می‌کنند. هدف آن‌ها از این کار، حفظ آثار دست دوز فلسطینی به ویژه پارچه‌ها و لباس‌های گلدوزی شده است.
این کار فرهنگی همزمان با تصمیم یونسکو برای گنجاندن گلدوزی‌های فلسطین در فهرست میراث فرهنگی ناملموس جهان انجام شده است.
این پروژه، قرار است در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز به کار کرده و تا دسامبر ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد. این پروژه فرهنگی، با بودجه‌ای بین‌المللی در جهت حمایت از میراث فرهنگی سرزمین‌های درگیر جنگ، تامین مالی شده و سرمایه‌ای بالغ بر ۴۸۴،۲۹۸ دلار آمریکایی برای آن در نظر گرفته شده است.
ساخت اولین استودیو برای ترمیم منسوجات فلسطینی در موزه فلسطین، شروع این پروژه خواهد بود. کارشناسان موزه انگلیسی ویکتوریا و آلبرت بر این کار نظارت خواهند داشت. همچنین کارکنان موزه فلسطینی، یک فرصت آموزشی در موزه ویکتوریا و آلبرت جهت ترمیم منسوجات خواهند داشت.
این پروژه، در جهت آموزش حفاظت از صنایع دستی و میراث فرهنگی در فلسطین انجام می شود و در جریان آن کارگاه‌های آموزشی، تورها و سخنرانی هایی نیز برای عموم مردم برگزار خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *