15:38

در پرونده مرگ دیه‌گو مارادونا، هفت نفر متهم به قتل عمد شدند.
به گزارش دویچه وله به نقل از خبرگزاری فرانسه، محافل قضایی آرژانتین روز پنجشنبه، ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) گزارش دادند که هفت نفر در رابطه با درگذشت دیگو آرماندو مارادونا به “قتل عمد” متهم شده‌اند.
لئوپولدو لوکه، جراح مغز و اعصاب که مارادونا را عمل کرده بود، آگوستینا کوزاچف، روانپزشک و کارلوس دیاز، روانشناس در میان متهمان هستند. اگر جرم این افراد ثابت شود، آنها به حبس میان هشت تا ۲۵ سال محکوم خواهند شد.
یک گروه کارشناسی در مورد مرگ مارادونا تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده که او از مراقبت‌های پزشکی کافی برخوردار نبوده است.
در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده که نتایج این تحقیق نشان می‌دهد، ابرستاره پیشین فوتبال “برای مدتی طولانی و آزاردهنده” به حال خود رها شده بود.
متهمان اجازه خروج از کشور را ندارند و باید برای تحقیقات قضایی از ۳۱ مه تا ۱۴ ژوئن در دسترس باشند.

این پرونده با شکایت دو دختر از پنج دختر مارادونا علیه لوکه آغاز شد. آنها او را مسئول وخیم‌شدن وضعیت پدرشان پس از جراحی مغز در اکتبر ۲۰۲۰ می‌دانند.
دادستان‌پرونده معتقد است که مرگ مارادونا نتیجه سهل‌انگاری تیم معالج نبوده است، بلکه آنها آگاه بوده‌اند که مارادونا قرار است بمیرد و برای جلوگیری از آن اقدام نکرده‌اند.
از قرار معلوم دادستان‌ها به یک سری پیام‌های ضبط شده دست یافته‌اند که نشان می‌دهند تیم پزشکی می‌دانسته است، مارادونا در ماه‌های آخر زندگی‌اش از الکل، داروهای روان‌گردان و ماری‌جوانا استفاده کرده است.
بازیکن افسانه‌ای تیم ملی آرژانتین در روز ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۶۰ سالگی درگذشت. علت مرگ او، ایست قلبی اعلام شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *