13:13

آبان، ماه كتاب است و كتابخوانی، ماه كتابخوانان و كتابداران و 24 آبان روز کتاب است .
به گزارش شبکه رادیویی ایران،فعالیت های گروه فرهنگ و ادب رادیو ایران در راستای ترویج کتابخوانی از ابتدای آبان آغاز شده اما از 21 آبان رنگ و بویی دیگر خواهد گرفت و پویش کتابخوانی رادیو ایران از 21 آبان تا 25 آذر روز پژوهش ادامه می یابد و طی آن دو حرکت فراگیر به انجام خواهد رسید .
دکتر یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران با اعلام این خبر افزود: نخست برگزاری پویش خوانش کتاب با همکاری کانون ایرانیاران به این توضیح که فهرست کتابه ای برگزیده با موضوعات مختلف روی وبگاه رادیو ایران قرار می گیرد و مخاطبان و ایرانیاران فصل هایی از آن را خوانده و برای ما می فرستند در آخر چند کتاب صوتی از آنها آماده خواهد شد و در دسترس همه قرار می گیرد،
وی ادامه داد: دیگر آنکه از مخاطبان خواهیم خواست که یک جمله ماندگار از کتابی را که خوانده اند برای ما بگویند و نام کتاب را هم اعلام کنند که این بخش به شکل تلفنی خواهد بود .
همچنین از شنوندگان و ایرانیاران می خواهیم کتابخانه های مختلف شهر و روستا و منطقه زندگی خود را معرفی کنند و هر شنونده ای می تواند یک کتابخانه از شهر خود را معرفی نماید.
در پایان به بهترین پاسخ ها هدایای فرهنگی تقدیم می شود.
گفتنی است که رادیو ایران چند سالی است به پویش کتابخوانی می پردازد و سال گذشته پویش کتاب‌های رایانه ای «رایاک » را برگزار کرد.
شایان ذکر است در برنامه «باغ هنر» به تهیه کنندگی وحید بیات و عبدالله علایی، و «تالار آیینه» به تهیه کنندگی سعید مبشری و «راه شب» به تهیه کنندگی عبدالله علایی معرفی کتاب انجام می شود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *