8:26

بانی‌فیلم: شب گذشته در مراسمی جشن هشتادسالگی احمد گلچین سینماگر شناخته شده ایرانی برگزار شد.
به گزارش بانی‌فیلم، شب گذشته و همزمان با آغاز سال نو میلادی، جشن هشتادسالگی احمد گلچین سینماگر ایرانی که عنوان «پدر صنعت سینمای خاورمیانه» را به او داده‌اند، با حضور چهره‌های معروف صنعت سینمای جهان و جمعی از مسئولان اماراتی در دوبی برگزار شد.
احمد گلچین در این مراسم در سخنان کوتاهی به بیان بخش‌های از زندگی‌اش پرداخت. او از زمانی گفت که با آغاز فعالیت «انتشاراتی گلچین» در شانزده‌سالگی، به جوان‌ترین مدیر انتشاراتی در ایران تبدیل شد.

وی بخش کوتاهی از سخنرانی‌اش را به ماجرای مهاجرت‌اش به دوبی و آغاز دوره دوم فعالیت در این کشور اختصاص داد؛ از زمانی گفت که با وجود مشکلات فراوان، توانست بانی نمایش و اکران فیلم‌های سینمای در امارات شود و در نهایت با افتتاح شرکت فیلمسازی «فارس‌فیلم» اقدام به ساخت سالن‌های سینمایی مدرنی در امارات و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه کرد و جانی به صنعت نمایش فیلم امارات دهد.
گلچین از سینماگران شاخص ایرانی، سالهای زیادی‌ست در حوزه پخش و اکران فیلم‌های سینمایی جهان فعالیت دارد، او در کارنامه‌اش، عملکرد درخشانی در حوزه نمایش فیلم‌های تولیدی کشورهای مختلف جهان و همچنین راه‌اندازی سالن‌های مدرن سینمایی از جمله مالتی‌پلکس‌های سینمایی را دارد.

او همچنین در خلال سال‌های حضورش در امارات، با کمک به صنعت سینمای ایران، بانی اکران بسیاری از فیلم‌های ایرانی در این کشور ساحل جنوبی خلیج فارس شده تا زمینه اقتصادی مناسبی برای تولیدات سینمایی کشورمان مهیا شود.
احمد گلچین همچنین از کارشناسان خبره صنعت سینمای هند و تولیدات بالیوود و هالیوود است. بخش ویژه‌ای از فعالیت او در حوزه اکران، نمایش آثار مختلف سینمای هند در خاورمیانه است.
این سینماگر به واسطه عملکرد‌های مثبت و نگاه حمایت‌گرش به تولیدات سینمایی ایران، در میان دست‌اندرکاران به چهره‌ای شناخته شده‌ بدل شده است.
سالروز تولد هشتاد سالگی احمد گلچین با پیام‌های مختلفی از جانب چهره‌های سینمای ایران همراه بود؛ پرویز پرستویی در پیامی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد نوشت: «جناب آقای گلچین؛ پدر سینمای امارات و باعث افتخار ایران زمین. دوست عزیزم حامی مظلومان، تولدتون مبارک. با آرزوی بهترین‌ها و شادی و تندرستی…»
بانی‌فیلم برای این سینماگر بزرگ کشورمان، آرزوی تندرستی و موفقیت روزافزون دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *