گیشه آمریکا در تسخیر فیلمی از ژانر وحشت

9:58

فیلم ترسناک «هالووین می‌کشد» با بیش از ۵۰ میلیون دلار فروش در اکران افتتاحیه، گیشه آمریکا را فتح کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، فیلم هالووین می‌کشد که ۱۵ اکتبر (جمعه، ۲۳ مهر) در آمریکا روی پرده رفت، در عرض سه روز ۵۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار فروش کرد و ضمن صدرنشینی در فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته گیشه آمریکا در دل صنعت کرونازده سینماداری بذر امید کاشت.
فیلم هالووین می‌کشد به کارگردانی دیوید گوردون گرین و بازی جیمی لی کرتیس، جودی گریر، آنتونی مایکل هال و کایل ریچاردز دوازدهمین قسمت از مجموعه ترسناک هالووین است که از سال ۱۹۷۸ به سینماها آمد و داستان خونین شخصیت مایکل مایرز را پی می‌گیرد. از آنجایی که این فیلم همزمان در سینماها و سرویس‌های پخش اینترنتی اکران شد، فروش آن فوق العاده محسوب می‌شود چون در ماه های اخیر این الگوی توزیع و اکران بر استقبال سینمادوستان از فیلم‌هایی چون هرج و مرج فضایی: میراث جدید و جوخه انتحار تاثیر محسوس و ناامیدکننده‌ای گذاشت.
هالووین می‌کشد با پیشی گرفتن از فیلم گودزیلا علیه کونگ که در اکران افتتاحیه با وجود نمایش همزمان در سینماها و سرویس‌های پخش اینترنتی ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار فروخته بود، بالاترین فروش در بین فیلم‌هایی را که به این شکل اکران شدند، از آن خود کرد.
جیم اور، رئیس بخش توزیع داخلی استودیو یونیورسال، در این باره می‌گوید: فیلم‌های ژانر وحشت و این مجموعه به خصوص جان می‌دهد برای روی پرده دیدن. مردم می‎‌خواهند با هم بترسند. مخاطبان اصلی ما چشم انتظار و مشتاق بودند.
با وجود استقبالی که از فیلم هالووین می‌کشد شد، اکران انحصاری در سینماها هم نتوانست فیلم حماسی- تاریخی آخرین دوئل را نجات دهد. این فیلم به کارگردانی ریدلی اسکات و بازی مت دیمون، بن افلک، آدام درایور و جودی کومر که ماجراهای آن در فرانسه قرن چهاردهم می‌گذرد در اکران افتتاحیه تنها ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروش کرد.
از آنجایی که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار صرف ساخت این فیلم شده چنین فروشی فاجعه است و نشان می‌دهد تماشاگران سن بالاتر هنوز از ترس کرونا و گونه‌های مختلف آن تمایلی به بازگشت به سینماها ندارند؛ بیش از نیمی از تماشاگرانی که به تماشای فیلم آخرین دوئل نشستند بالای ۳۵ سال داشتند در حالی که تماشاگران با این رنج سنی تنها ۲۷ درصد از تماشاگران هالووین می‌کشد را تشکیل می‌دادند. حتی نقدهای مثبت منتقدان نیز راهگشای آخرین دوئل نشد و این فیلم در جایگاه پنجم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته جای گرفت.
فیلم زمانی برای مردن نیست از مجموعه سینمایی جیمز باند با ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش در رتبه دوم فهرست پرفروش‌ترین‌ها جای گرفت و قسمت دوم سینمایی ونوم با ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش سوم شد. انیمیشن خانواده آدام ۲ نیز با ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد و کل فروش خود در گیشه آمریکا را به ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *