تبعات تهاجم نظامی روسیه به اوکراین ادامه دارد؛

14:59

بانی‌فیلم: در حالی که جهان همچنان شاهد تجاوز نظامی ارتش روسیه به کشور اوکراین است و آمار کشته‌شدگان این جنگ هر روز بالا و بالاتر می‌رود، سیل مهاجرت و کوچ اجباری ساکنان شهرهای مختلف اوکراین به مناطق امن ادامه دارد.
سایت یونیسف با انتشار طرحی از این کوچ اجباری نوشته است:
یک ماه جنگ روسیه علیه اوکراین، نیمی از کودکان اوکراین را آواره کرده است.
کودکان اوکراینی تقریباً با هیچ وسیله‌ای سفر می‌کنند؛ بچه‌هایی با کوله‌پشتی‌های کوچک، مادرانی که چمدان‌ها را می‌کشند، برخی فقط با لباس‌های روی پشت‌شان.
از آنجایی که خانواده‌ها هر آنچه را که می‌دانند در جستجوی امنیت پشت سر می‌گذارند، یونیسف از کودکان با خدمات بهداشت روانی و حفاظتی حمایت می‌کند.
در همین ارتباط سایت دویچه‌وله آلمان هم نسبت به بروز فاجعه انسانی ناشی از مهاجرت اجباری کودکام هشدار داد.
این سایت نوشت: «صندوق كودکان سازمان ملل متحد، یونیسف جنگ اوکراین را بزرگ‌ترین فاجعه برای کودکان اروپا از جنگ جهانی دوم به این سو خواند.
کریستیان اشنایدر، مدیر آلمانی این سازمان در گفت‌وگو با نشریه “آگسبورگر آلگماینه” تصریح کرد: «هر ثانیه یک کودک از اوکراین می‌گریزد.» به گفته او بیش از ۱،۵ میلیون دختر و پسر خردسال از اوکراین گریخته و به کشورهای همسایه پناه برده‌اند، در حالیکه شمار زیادی همچنان در شهر‌های جنگ‌زده در ترس و وحشت به سر می‌برند.
اشنایدر همچنین گفت: «سال‌ها طول خواهد کشید تا دردها و زخم‌هایی که بر روح این کودکان وارد آمده، التیام یابد. آنان دردمندان اصلی این جنگ هستند.»
در همین حال به گزارش یورونیوز،
یلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در پیامی توییتری اعلام کرد که در پی حمله روسیه به اوکراین، تا کنون ۱۰ میلیون نفر از جمعیت این کشور (معادل بیش از یک چهارم جمعیت اوکراین) مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.
بنا بر این گزارش،‌ صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید بیش از نیمی از کودکان اوکراینی به دنبال آغاز جنگ در این کشور مجبور به ترک محل سکونت خود شده‌اند.
در بیانیه یونیسف آمده است که «یک ماه جنگ در اوکراین منجر به آواره شدن چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شده است». به گفته صندوق کودکان ملل متحد پیش از آغاز جنگ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در اوکراین زندگی می‌کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *