10:08

سپیده توکلی که با نمایش «زیر نور مهتاب» در جشنواره تئاتر استان مازندران حضور دارد، می‌گوید هرکدام از ما رسالتی داریم و اگر بتوانیم روی یک نفر تاثیر بگذاریم یعنی رسالت خودمان را به درستی انجام داده‌ایم.
به گزارش ایسنا، سپیده توکلی یکی از کارگردانان برگزیده جشنواره تئاتر استان البرز، با نمایش «نور مهتاب» در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق ۳ در استان مازندران حضور دارد، افزود: در نمایش «نورمهتاب» آنچه را که در زیر پوست جامعه باعث بروز اتفاقات و مشکلاتی در زندگی افراد می‌شود نشان دادیم، چیزهایی که اتفاقا کسی آنها را نمی‌بیند.
او درباره داستان نمایش «نور مهتاب» و ویژگی‌های آن توضیح داد: «قصه نمایش درباره مهتاب دختر خانواده‌ای است که پدرش دبیر بازنشسته ادبیات و جانباز دوران جنگ تحمیلی است و او قصد دارد عمویش را که کم توان ذهنی و جسمی است به خانه بازگرداند اما به دلیل شرایط مالی که دارند، نمی‌تواند.در عین حال نامزد مهتاب «رها» نیز او را ترک می‌کند تا به هدفش که خوانندگی است، برسد. بعد از آن مهتاب به دلیل سرخوردگی از عشق، شرایط خانواده و جامعه دست به کارهایی می‌زند که مشکلاتی را برای او بوجود می‌آورد.»
توکلی ادامه داد: « در این نمایش، شرایط جامعه و آنچه که در زیرپوست جامعه که کسی به آنها توجهی ندارد و باعث بروز اتفاقات و مشکلاتی در زندگی افراد می‌شود را نشان دادیم و از سوی دیگر مباحث روانشناسی را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.»
او افزود: «نمایش «نورمهتاب» صرفا درمورد استان فرهنگ یا مردم شهر خودم نیست، بلکه المان‌هایی جهانشمول را استفاده کردم که همه مردم و فرهنگ‌ها را شامل می‌شود.»
این کارگردان درادامه به برگزاری احیای جشنواره تئاتر منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: «خوشحالم که بعد از سال‌ها دوباره این امکان فراهم شد تا جشنواره منطقه‌ای برگزار شود. چرا که ما می‌توانیم با دستاوردهای استان‌های دیگر طی مدتی مشخص آشنا شویم و با هنرمندان استان‌های دیگر تبادل داشته باشیم که این اتفاق خوبی است و سبب ارتقای کیفی آثار می‌شود. هرکدام از ما رسالتی داریم و اگر بتوانیم روی یک نفر تاثیر بگذاریم یعنی رسالت خودمان را به درستی انجام داده‌ایم.»
سپیده توکلی بازیگر، کارگردان، نویسنده، طراح صحنه، طراح گریم، طراح لباس، رهام عسگرپور( بازیگر) یوسف موسوی (تهیه‌کننده)، متین صفره (نورپرداز)، پدرام شکارچی (طراح صحنه)، سارا علیپور (دستیار کارگردان و مدیر صحنه)، ارمین واثقی (صدا)، عوامل نمایش «نورمهتاب» را تشکیل می‌دهند.
این جشنواره ۱۸ تا ۲۱ دی میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان تئاتر است و نمایش «نورمهتاب» سه‌شنبه ۲۰ دی ساعت ۱۵:۳۰ در بلک باکس ساری روی صحنه می‌رود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *