11:52

ایتالیا که با کسب ۱۴ جایزه اسکار قهرمان جهان در بخش فیلم‌های بین‌المللی است، «نوستالژی – Nostalgia» ساخته «ماریو مارتونه – Mario Martone» فیلمساز ایتالیایی را به عنوان بهترین فیلم ارسالی برای دوره آتی جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از هالییود ریپورتر، این فیلم که توسط پیکومدیا – Picomedia ایتالیا، Mad Entertainment و Medusa Film با همکاری Rosebud Entertainment Pictures فرانسه تولید شده، تاکنون به فروش گسترده‌ای در جهان دست یافته اما همچنان در پی توزیع‌کننده‌ای در آمریکاست.
نوستالژی اقتباسی مدرن از رمان ارمانو رئا – Ermanno Rea نویسنده و روزنامه‌نگار فقید ایتالیایی است که در جشنواره کن امسال استقبال منتقدان را به همراه داشت.

این فیلم، داستان مردی به نام فلیس لاسکو – Felice Lasco است که پس از ۴۰ سال زندگی در مصر به محله قدیمی خود در ناپل باز می‌گردد اما به محض بازگشت، گذشته اش که جوانی جنایتکار بود بر او احاطه می کند.
در این فیلم، فرانچسکو دی لوا – Francesco Di Leva که در نقش کشیشی محلی ظاهر می‌شود به فلیس کمک می‌کند تا در خیابان‌های ناپل امروزی حرکت کند.
نوستالژی از میان فهرست کوتاهی از رقبایش از جمله هشت کوه – The Eight Mountains ساخته فیلیکس ون گرینینگن – Felix Van Groeningen و شارلوت واندرمیرش – Charlotte Vandermeersch که جایزه هیأت داوران جشنواره امسال کن را از آن خود کرد برای رقابت در بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ انتخاب شده است.
ایتالیا تاکنون ۱۴ جایزه اسکار در بخش بین الملل را کسب کرده که قهرمان جهان از این حیث است.
دست خدا – The Hand of God به کارگردانی پائولو سورنتینو – Paolo Sorrentino، امسال در میان پنج نامزد نهایی اسکار بین‌المللی بود. سورنتینو در سال ۲۰۱۳ با زیبایی بزرگ – The Great Beauty برنده اسکار شد.
نود و پنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲ مارس سال آتی میلادی – ۲۱ اسفند امسال – برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *