رونویسی مدیران جدید سازمان سینمایی از روی نسخه‌های مدیران سابق و اسبق

17:58

بانی‌فیلم: بروز موانعی از سوی سازمان سینمایی بر سر اکران فیلم‌های سینمایی که پروانه نمایش گرفته بودند و گرفتار شدن فیلم‌هایی برای حضور در رویدادهایی مانند جشنواره فجر، نوعی سردرگمی را در میان مدیران دولتی سینما در مواجهه با این موارد به وجود آورد.
نکته اساسی که پیکان تیز انتقادات را بیشتر به سمت تیم تازه‌وارد به سازمان سینمایی هدایت کرد، پشت کردن انها به قوانین مدون سینما و قرار دادن فیلترهای بیشتر بر سر راه ارایه پروانه ساخت و نمایش برای تولیدات سینمایی کشور بود.
مدیران جدید‌الورود پیش‌بینی نمی‌کردند که دامنه انتقادات تا این اندازه باشد که صدای بیشتر دست‌اندرکاران حرفه‌ای سینما را بلند کند.
نشست‌های توجیهی محمد خزاعی برای نرم کردن موضع انتقادی و واکنش‌های اهالی سینما هم چندان کارساز نشد و مشکلات و معضل‌ها همچنان برقرار است.
در تازه‌ترین سیاست‌های تعامل‌گونه سازمان سینمایی، خبرنگار بانی‌فیلم آگاه شد که قرار است فیلم «چپ راست» به تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی برای جمعی از دست‌اندرکاران سینمایی به نمایش درآید تا مسئولان ارشاد از دیدگاه آنها در مورد این فیلم کمدی-تجاری مطلع شوند.
این رویه که تقریبا در تمامی دوره‌های مدیریت دولتی سینما انجام شده از ترفندهای دم دستی مسئولان برای توجیه عملکردشان بوده است.
نمایش «چپ راست» منوچهر محمدی بیشتر از آن که درصدد رفع مشکلات این فیلم و موارد مشابه سایر فیلم‌ها و تولیدات سینمایی باشد، در فکر توجیه اقدامات صورت گرفته در قبال این ساخته‌های سینمایی‌ است.
تیم جدید مستقر در ساختمان بهارستان باید به خوبی بدانند که به جای توجیه کارشان، نیاز به اعمال اقدامات اساسی مبتنی بر قانون و رعایت دستورالعمل‌های قانونی دارند. این قبیل کارها و تایید اعمال ممیزی‌ها و «جور» کردن «شریک جرم» هیچ کارایی ندارد!
نگاهی به نمایش‌ فیلم‌هایی چون «آدم برفی»، «دیدار»، «مارمولک»، «آشغال‌های دوست‌داشتنی» و… در سال‌های پیش و زمامداری مدیران سابق و اسبق نشان می‌دهد نتیجه و خروجی نمایش فیلم‌های (در اصطلاح مدیران دولتی، «مسئله‌دار») برای اهالی سینما نه تنها چیزی از انتقاد به عملکرد مدیران دولتی کم نخواهد کرد بلکه تشدید موضع انتقادی دست‌اندرکاران را به همراه خواهد داشت…

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *