10:46

هفتمین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «نگهبان شب» اثر رضا میرکریمی به همراه «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر، میزبان اهالی رسانه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در هفتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر در برج میلاد که مدت‌هاست از آن به عنوان خانه جشنواره یاد می‌شود، ‌اهالی رسانه و هنرمندان مدعو به تماشای فیلم نگهبان شب اثر رضا میرکریمی در ساعت ۱۳ و موقعیت مهدی به کارگردانی هادی حجاری فر در ساعت ۱۵:۴۵ خواهند نشست.
جلسات نقد و بررسی و پرسش و پاسخ اهالی رسانه‌ با عوامل و دست‌اندرکاران این دو فیلم به محض پایان اکران آثار سینمایی به ترتیب در ساعت‌های ۱۵ و ۱۸:۳۰در برج میلاد برگزار می شود.

نگهبان شب
رضا میرکریمی کارگردانی و تهیه این اثر را برعهده داشته است. او همچنین فیلمنامه این اثر را همراه با محمد داوودی نوشته است.
رضا میرکریمی در کارنامه کاری خود بارها در جشنواره فجر کاندید دریافت سیمرغ بوده و جوایزی را در مقام کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس به نام خود کرده است. او برای فیلم قصر شیرین در جشنواره سی‌وهفتم نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد، برای فیلم به همین سادگی سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم، برای خیلی دور خیلی نزدیک سیمرغ بلورین بهترین فیلم و کاندیدای بهترین کارگردانی شد، برای فیلم اینجا چراغی روشن است جایزه بین‌المذاهب و سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی و کاندیدای بهترین فیلم و فیلمنامه نیز شد و برای فیلم زیر نور ماه جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرده است.
از جمله عوامل پشت صحنه اثر جدیدش نگهبان شب، می توان از مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایی، چهره‌پرداز: محمود دهقانی، طراح صحنه: سعید حسنلو، تدوین: رضا میرکریمی، صدابردار: سعید بجنوردی نام برد و در میان آنها سعید بجنوردی پیش از این در جشنواره سی‌وچهارم فجر موفق به کسب سیمرغ بلورین بخش صدابرداری برای فیلم لانتوری شد.
محمود دهقانی که چهره‌پردازی این فیلم را برعهده داشته، همانطور که پیش از این هم به آن اشاره شد با دو فیلم بی مادر و نگهبان شب در جشنواره چهلم حضور دارد.

موقعیت مهدی(باکری)
فیلم موقعیت مهدی اولین فیلم سینمایی هادی حجازی‌فر در مقام کارگردان است. او همراه با ابراهیم امینی فیلمنامه این اثر را نیز نوشته و تهیه آن بر عهده حبیب‌الله والی‌نژاد بوده است.
مدیر فیلمبرداری: وحید ابراهیمی، چهره‌پرداز: شهرام خلج، طراح صحنه: امیر زاغری، تدوین: حسین جمشیدی گوهری، صدابردار: مسیح حدپور سراج، موسیقی: مسعود سخاوت دوست عوامل پشت صحنه این اثر را تشکیل می‌دهند.
شهرام خلج که در این دوره جشنواره با دو فیلم مرد بازنده و موقعیت مهدی به عنوان چهره‌پرداز حضور دارد، پیش از این سه بار برای فیلم‌های ایستاده در غبار، ماجرای نیمروز: رد خون و درخت گردو در جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت سیمرغ این بخش شده است. مسعود سخاوت دوست نیز که پیش از این چهار بار کاندیدای دریافت سیمرغ شده، با دو فیلم برف آخر و موقعیت مهدی در بخش موسیقی فیلم‌ها، حضور دارند.
روز هفدهم بهمن ماه نیز در بخش نشست‌های دانشگاهی نشستی با عنوان سینمای ملی ایران، مسائل و راهبردها و همچنین سینما عصر دیجیتال در بخش نشست‌های تخصصی جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود. در بخش شبی با اندیشمندان به موضوع سینما، جامعه (آرمان ها و واقعیت ها) پرداخته می شود و در بخش نشست های آثار گنجینه سینما و آموزه های اخلاقی فیلم نیاز اثر علیرضا داوود نژاد به نمایش در می آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *