13:12

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد به بخش مسابقه بین‌الملل پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ریور «River» در ایتالیا راه یافت.
به گزارش رسیده، پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ریور «River» ایتالیا دهم تیرماه به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند و در بخش رقابتی افق‌های بین‌الملل (Orizzonti Internazionali) میزبان درام سیاسی «زنگ تفریح» از ایران است.
جشنواره بین‌المللی فیلم ریور «River» رویدادی بین‌المللی است که به نمایش فیلم‌های کوتاه از سراسر جهان می‌پردازد و در این دوره از دهم تیر تا هشتم مرداد در شهر پادووا (ایتالیا) برگزار می‌شود.
«پادووا» یک شهر و کمون در ناحیه «ونتو» در شمال ایتالیا است. این شهر مرکز استان «پادوا» و قطب اقتصادی و ارتباطی ناحیه‌ است.
این جشنواره به همت “انجمن فرهنگی فیلم‌های تحقیقاتی” برگزار می‌شود و حامی مالی آن شورای شهر، دفتر امور فرهنگی و دانشگاه پادواست.
«زنگ تفریح» که برگرفته از ماجرای «دختر آبی» است، قصه‌ یک دختر دبیرستانیِ یاغی است که می‌خواهد در طول زنگ تفریح و با کمکِ سه دوست خود مخفیانه از مدرسه خارج شود و برای تماشای مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه‌اش به ورزشگاه آزادی برود.
«زنگ تفریح» که بیش از ۲۰ حضور جهانی را پشت سر گذاشته، در جشنواره‌های شاخص مورد تأیید آکادمی اسکار از جمله جشنواره فیلم کوتاه ازمیر و جشنواره سینه لبو شیلی حضور داشته است.
موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.
این فیلم کوتاه به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی نوید نیکخواه آزاد تولید شده و محصول «شمید فیلم» است.
پخش جهانی «زنگ تفریح» برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است.
پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ریور «River» از دهم تیر تا هشتم مرداد در شهر پادووا (ایتالیا) برگزار می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *