16:01

فیلم صامت آمریکایی «استلا دالاس – Stella Dallas» محصول سال ۱۹۲۵ به تهیه کنندگی «ساموئل گلدوین – Samuel Goldwyn» لهستانی – آمریکایی و کارگردانی «هنری کینگ – Henry King» آمریکایی برای نمایش در پیش افتتاحیه جشنواره ۷۹ فیلم ونیز انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا، کینگ بازیگر و کارگردان «استلا دالاس – Stella Dallas» به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین فیلمسازان دوران خود شناخته می شد که دو بار نامزد اسکار بهترین کارگردانی و هفت فیلم برتر سینمای جهان شد. این فیلم سه شنبه شب نمایش داده می شود.
ساموئل گلدوین یا گلد فیش نیز بیشتر به دلیل مشارکت بنیانگذار و مدیر چندین استودیوی فیلمبرداری در هالیوود شناخته شده است.
از جوایزی که او به دست آورده می توان به جایزه Golden Globe Cecil B. DeMille و Irving G. Thalberg Memorial Award در ۱۹۴۷ و جایزه بشردوستانه Jean Hersholt در ۱۹۵۸ اشاره کرد.
به نقل از تارنمای جشنواره، «بل بنت – Belle Bennett»، «رونالد کلمن – Ronald Colman»، «لوئیس موران – Lois Moran» و «جی.آر داگلاس فیربانکز Douglas Fairbanks Jr» ستارگان سینما در این فیلم ایفای نقش کرده اند.
نسخه های دیگری از این فیلم در سال های ۱۹۳۷ و ۱۹۹۰ ساخته شده است.
هفتادونهمین جشنواره فیلم ونیز، از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر برگزار می‌شود.
جشنواره ونیز در هفتادونهمین دوره خود، چهره‌های سرشناسی را به خود می‌بیند که سبب شده تا قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، درصدد پس گرفتن موقعیت و تاثیرگذاری خود از کن باشد.
در سال‌هایی که عموم جشنواره‌های سینمایی جهان، با معضل نبود ستارگان و کمبود فیلم‌های مهم روبرو هستند، حالا ونیز ۲۰۲۲، با ترکیب خیره‌کننده خود، درصدد پس گرفتن کرسی خود از کن و تاثیرگذاری بیشتر در فصل جوایز است. رویکردی که نمود آن در همین دوره آشکار شده و باید منتظر پس‌لرزه‌های آن در فصل جوایز بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *