17:20

عملیات محرم که در سال ۱۳۶۱ و در طی ۱۰ روز توسط رزمندگان دلیر اسلام انجام شد با تشییع پیکر ۳۷۰ شهید والامقام همراه بود که تاکنون هیچ اثر داستانی از این مراسم باشکوه ساخته نشده بود تا اینکه برادران اسماعیلی فیلم سینمایی به اسم «چندقطره آبان» از آن ساختند.
به گزارش رسیده، «چند قطره آبان» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «محمد اسماعیلی» و «جواد اسماعیلی» اولین فیلم داستانی با موضوع عملیات محرم و حماسه ۲۵ آبان است که به همت حوزه هنری اصفهان در پردیس سینمایی ساحل رونمایی شد.
این تله فیلم با موضوع تشییع شهدای ۲۵ آبان در قالب تله فیلمی سه اپیزود است که اپیزود اول به معرفی شهدای ۲۵ آبان می‌پردازد؛ اپیزود دوم انتشار خبر تشییع شهدا در شهر را روایت می کند و به مشکلات امنیتی مراسم از تشییع و محل دفن، آماده‌سازی شهر و… می‌پردازد و در اپیزود سوم یک قصه امروزی با همان حال و هوا ساخته شده است.
فیلم «چندقطره آبان» در هفته گرامیداشت روز حماسه و ایثار اصفهان، در دو اکران ویژه توسط حوزه هنری استان اصفهان، ابتدا روز یکشنبه در پردیس سینمایی ساحل به نمایش درآمد و همچنین صبح روز جمعه ۲۸ آبان ماه در سینما سپاهان اصفهان نیز به نمایش درخواهد آمد و گفتنی است پردیس سینمایی ساحل و سینماسپاهان هردو جز سینماهای زیرمجموعه حوزه هنری کشور هستند.
در آیین رونمایی این فیلم که در روز یکشنبه 23 آبان در پردیس سینمایی ساحل، سرهنگ محمد رضایی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تبریک سالروز حماسه 25 آبان گفت: ما باید به خود ببالیم که تاریخی چنین سرشار از حماسه و ایثار داریم که تا سال‌ها میتوانیم روایتگر صحنه‌های ناب و زیبای آن باشیم.
وی افزود: بیش از آن باید به خود ببالیم که جوانان دهه 60 ما حماسه 25 آبان سال 61 را رقم زدند و امروز جوانان دهه 70 و 80 با تولید کارهای هنری و فرهنگی حماسه دیگری می‌آفرینند و روایتگر روزهای حماسه و ایثار اصفهان هستند و به این وسیله آن روزها را برای نسل جدید و نسل‌های آینده ماندگار می‌کنند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان با تشکر از عوامل تولید فیلم سینمایی “چندقطره آبان” گفت: برای تولید یک اثر هنری، گروه‌های مختلف زحمات زیادی می‌کشند و امیدواریم که این کار هنری برای مردم اصفهان و نسل‌های آینده ماندگار باشد.
رضایی افزود: امروز با رونمایی اولین فیلم سینمایی با موضوع حماسه 25 آبان بعد از 39 سال برگ زرینی در تاریخ هنر اصفهان رقم خواهد خورد و امیدواریم که این مسیر در فرهنگ و هنر اصفهان ادامه‌دار باشد.
تلاش برای حاکمیت نگاه فرهنگی
در ادامه این مراسم هادی نباتی‌نژاد، مدیر روابط‌عمومی فولادمبارکه اصفهان ضمن گرامیداشت روز حماسه و ایثار اصفهان و تشکر از عوامل تولید فیلم سینمایی “چند قطره آبان” گفت: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر حوزه صنعتی که در آن فعالیت می‌کند در حوزه مسئولیت اجتماعی همواره پیشقدم بوده است.
وی افزود: در حال حاضر علاوه بر حمایت از این کار فیلم سینمایی شهید خرازی را در دست تولید داریم که کار بزرگی با همکاری صداوسیما خواهد بود همچنین دو مستند داستانی پیرامون زندگی شهدا با حمایت مجتمع صنعتی فولاد مبارکه در دست تولید هستند.
نباتی‌نژاد ادامه داد: در سایر حوزه‌های مسئولیت اجتماعی تلاش کرده‌ایم که نگاه فرهنگی حاکم باشد و حضور فعال در جریانات و اتفاقات فرهنگی شهر را رسالت خود می‌دانیم در این کار هنری هم در کنار عوامل بوده‌ایم و تلاش می‌کنیم در دیگر برنامه‌های فرهنگی که سند هویتی شهر اصفهان هستند همکاری داشته باشیم و هنرمندانی که در حوزه‌ ارزشی و هنر اصیل فعالیت می‌کنند را حمایت کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *